Travel Sp-dag med statssekretær!

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
- Flott at Eli Blakstad brukte en hel dag i Vestfold. Veldig lærerikt for oss begge, sier stortingskandidat Kathrine Kleveland.

Kathrine Kleveland tok tirsdag denne uka med seg statssekretær Eli Blakstad med på en rundtur i Vestfold. Dagen startet på kommunekonferanse hos Fylkesmannen og KS på Statens Park i Tønsberg, der ordførere og rådmenn var invitert for å gjennomgå kommuneøkonomien for 2014. Eli Blakstad gikk gjennom regjeringens opplegg, og fokuserte på behovene og utfordringene som må løses i årene som kommer.

Deretter gikk ferden videre til Høgskolen i Vestfold på Bakkenteigen, der Kathrine skulle i forskningsdebatt. Hun trakk fram Senterpartiets ambisjoner for forskning framover, ikke minst med fokus på det grønne og fornybare, og utfordret Høyre på hvorfor de ville innskrenke høyskolenes mulighet til å søke om å bli universitet.

Dagen ble avsluttet med et besøk på Bergene Holm Haslestad i Hof Kommune, der temaet var utfordringene i skognæringa. Ole Johan Sundby, Guro Vagnild Evju og Bjørn Arild Lofsberg deltok fra Hof Sp. Avdelingsdirektør Knut Ringvold kunne fortelle at de blant annet har problemer med å ikke få levert flis, og at den første båten til Tyskland går fra Holmestrand neste uke. - Senterpartiet er skognæringas parti, vi jobber for det grønne og fornybare. Besøket på Haslestad var en bekreftelse om at det trengs ytterligere politisk innsats for å sikre framtida til skognæringa, sier Kleveland.