Velkommen til Sommerstevnet!

Vi har den store glede av å ønske velkommen til sommerstevnet 2013. Stevnet blir denne gang ved vakre Saltstraumen i Bodø kommune 9. - 11. august. Her skal vi diskutere, le, spise, danse og feste som bare vi i Senterpartiet kan!

Praktiske opplysninger:

Stevnet er for alle Senterpartifolk i Nordland. Ta med mann, kone, kjærest, venn, hund, unger osv. Tradisjon tro vil fylkesstyret, fylkestingsgruppa, listekandidatene delta på stevnet.

Overnatting og mat dekkes av hver enkelt. Det er flere muligheter for overnatting; campinghytter, hotell, ta med egen campingvogn, telt eller bo privat. Overnatting bestilles av hver enkelt til Saltstraumen hotell tlf 75506560. På grunn av turistsesongen anbefales det at dere bestiller overnatting allerede nå.
For mer info se www.saltstraumenhotell.no

Priser:
Hotell: 1195,- for enkeltrom og 1475,- for dobbeltrom, inkludert frokost og inngang i velværeavdelingen.

Hyttene har en pris på 1500,- i selvhusholdning. Det vil si at gjestene tar med eget sengetøy og laken, vasker hytten etter bruk og der er ikke frokost inkludert.  Sengetøy og laken kan leies for 100,- pr. person, frokost koster 125,- pr. person pr. frokost og sluttvasken koster 600,-

Campingvogner: 200,- i leie pr. døgn med strøm.  Dette inkluderer ikke frokost.

Påmelding skjer til Ingrid Lien på [email protected]

Påmeldingsfristen er 1. august.

Saltstraumen
Saltstraumen utenfor Bodø er verdens sterkeste tidevannsstrøm/malstrøm og et fiskeeldorado. Verdens største sei ble fisket her. Den forbinder Saltfjorden med Skjerstadfjorden. Strømmen blir til når tidevannet fyller denne. Strømmen er tre kilometer lang og på det smaleste bare 150 meter bred. Hastigheten på strømmen er omtrent 22 knop (40 km/t).

Saltstraumen er et paradis for fiskeinteresserte. Her er det rikelig med fisk, og du kan ta både torsk, sei, steinbit og kveite. Her kan du enten fiske fra land, fra egen båt eller sammen med erfarne fiskere. Du kan leie båt på stedet eller bli med mindre grupper på havfiske.

Saltstraumen er et ideelt utgangspunkt for vandreturer. En tur på Børvasstindene og fjellene rundt gir et godt overblikk over et område som er rikt på historie. Du kan vandre langs fornminnestier hvor det er funnet bosettinger etter fangstfolk. Disse er opptil 10.000 år gamle og er av de eldste arkeologiske funnene i Norge.

Velkommen til Saltstraumen!

Program for Sommerstevnet
Fredag 09.08
20.00 Middag på Tuvsjyen (betales av den enkelte)
Steinalderopplevelse med det beste fra menyen fra våre forfedre.
www.tuvsjyen.com

Lørdag 10.08
10.00 Omvisning på Trandamperi / fri aktivitetstid
12.00 Avreise til Bodø sentrum - samkjøring
13.00 Appell i Glasshuset / Torget
- Janne Sjelmo Nordås
- Ungdomskandidat

15.00 Retur til Saltstraumen
16.00 Intern valgkampåpning – motivasjonsrunde
- Janne Sjelmo Nordås
- Ola Smeplass
- Ann- Hege Lervåg

18.00 Grilling og sosialt samvær i fjæra eller ved hotellet

Søndag 11.08.
11.00 Gudstjeneste i Saltstraumen Kirke
12.30 Fjelltur til Per Karlsa vtind

Avreise etter eget ønske.