Vellykket landsmøte i Loen

Sist endret: 27.09.2020 #Rogaland
Landsmøte til Senterpartiet ble avholdt 5-7 april i Loen delegasjonen fra Rogaland markerte seg bra og var veldig fornøyd etter landsmøte.

Det var en godt forberedt Rogalandsdelegasjon som reiste til landsmøte i Loen. Rogaland fikk gjennomslag for flere saker under landsmøte og var svært fornøyd. I løpet av helgen ble det vedtatt ett nytt prinsipp og handlingsprogram for perioden 2013-17 dette er et svært godt program som vi skal gå til valg på til høsten. Bjarne Undheim blei også i helgen valgt som 5.vara til sentralstyret.

For å lese resolusjonen som ble vedtatt på landsmøte kan du gå inn her http://www.senterpartiet.no/vedtatte-resolusjoner/category15167.html prinsipp og handlingsprogrammet vil bli lagt ut når det er ferdig redigert.

Rogalandsdelegasjonen markerte seg godt under de ulike debattene, her kan du se og lese noen av innleggene som representantene fra Rogaland hadde i løpet av helgen.

Geir Pollestad (1.kandidat stortingsvalget) holdt eit innlegg som tok for seg fleire tema, men hovedbudskapet var at vi må passe på at ikke systemet blir viktigere enn de systemet skal tjene.

Sofie M. Selvikvåg (2.kandidat stortingsvalget) holdt innlegg om skolemat og tiggeforbud.

Magnhild M.Kleppa (stortingsrepresentant) holdt innlegg om å utvide ordningen med stemmerett for 16-17.åringer:

Hanne Marte Vatnaland (fylkesleiar Rogaland Senterungdom) holdt innlegg om boligsituasjonen for ungdom:

Bjarne Undheim (fylkesleiar Senterpartiet i Rogaland) holdt innlegg om landbruk og kommuneøkonomi:

Tone Kringeland (Sentralstyremedlem fra Rogaland) holdt innlegg om kjernetid for 3.åringer i barnehage og språk:

Arne Bergsvåg (gruppeleder fylkestinget) holdt innlegg om skogbruksnæringen, fiskeri og oppdrettsnæringen, ROT/RUT fradrag:

Alt fra Landsmøte vil du finne her: http://www.senterpartiet.no/landsmoetet/category15119.html