Vellykket temakveld i Hof Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Stua til ærverdige Eidsfoss Hovedgård ble full da Hof Sp inviterte alle medlemmer av alle Sp-lag i Vestfold til temakveld "Når to eller flere skal bli til en".

Det var en spent forsamling som etter en omvisning i den vakre hagen til Eidsfoss Hovedgård, satte seg inn i den ærverdige stua for å høre foredraget til Ranveig Rønningen Saaghus om endringer og omstillinger. Tema for kvelden som Hof Sp hadde invitert alle lokallag i Vestfold til,  "Når to eller flere skal bli en", er høyaktuelt for dette fylket. Her skal flere lokallag slå seg sammen med et eller flere lag, i forbindelse med at kommuner skal slå seg sammen.

Det var et informativt og viktig budskap Saaghus presenterte i sitt foredrag før hun satte i gang gruppearbeid. At hun nådde fram og satte igang tankevirksomheten hos tilhørerene var tydelig. Alle deltok aktivt rundt bordene, og muligheter og utfordringer ble ivrig debattert.

Leder av Hof Sp, Lise Wåden Tandberg, kunne oppsumere kvelden som vellykket, og at arbeidet med sammenslåing av enkelte lokallag nå var i gang. Fylkesleder Kathrine Kleveland berømmet iniativet til Hof Sp, det samme gjorde de fremmøtte lokallag.