Venter mer enn rentefritt veglån i kommende statsbudsjett!

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Fylkesordfører Terje Riis-Johansen blir ekstremt skuffa om regjeringa onsdag bare stiller med rentefritt lån til fylkesvegene.

Fylkesordføreren har et helt anna syn på saka enn stortingsrepresentant Solveig Sundbø Abrahamsen, som sier til Varden at ho er godt fornøyd med en sum på 113 millioner kroner. - Dette er ikke ordentlige penger. Regjeringa oppfordrer oss til å låne mer penger. Det er friske penger vi trenger, sier Riis-Johansen til dagens VTB. Han sier fylkeskommunen alt har lånt mer penger enn vi burde. Vi lånte mellom anna 100 millioner kroner i fjor til fylkesvegene - full klar over at etterslepet på fylkesvegene er regna til hele tre milliarder kroner.

Riis-Johansen har merka seg at regjeringspartia Høyre og FrP har sagt veldig tydelig at de vil ha satsing på vegene. - Det som har kommet til nå står ikke i forhold til det regjeringa har sagt. Om det blir bare lån til fylkesvegene blir jeg ektremt skuffet. Til onsdag må det komme mer til vegene, dette kan ikke være alt. Vegene i Telemark krever at jeg håper litt, sier fylkesordføreren til VTB.