Vestfold Sp klar for valgkamp

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Karl Kristian Langeland, nitimestemmen fra Hellesylt, som nå er mediererådgiver i stortingsgruppa i Senterpartiet snakket om "Offensiv bruk av medier for å nå hjerter og hoder" på valgkampsamling i Vestfold Senterparti. Det var bra frammøte fra hele Vestfold på Klubben i Tønsberg 20. mai.

Karl Kristian Langeland oppfordret til å være offensiv på å ta kontakt med pressen selv, gjøre ting enkelt og bruke enkelt språk. Samtidig sa han at viktige politiske budskap kan være kjedelig, så det kan være nødvendig å være kreativ, finne konsekvenser, finne konfliktlinjer med andre partier for å nå fram.

-Si alltid ja når pressen spør, selv om du ikke kan alt når de ringer. Sjekk fakta og still opp. Gode fakta er viktig.

Når det gjaldt sosiale medier oppfordret han til å bruke to minutter ekstra for å lage en gøyale og saftige kommentarer, der det passer.

Med frisk framtid for hele Vestfold som tema i valgkampen var det selvsagt bestilt frukt i pausen. At softis og kaker også var lett tilgjengelig hotellet, så også ut til å smake godt denne maikvelden.

Etter pausen var det orientering om praktiske ting i valgkampen som brosjyrer, verving, standsaktivitet og brosjyremateriell. Det superferske kokebokheftet med partileder Trygve ble presentert, og blir fint å dele ut samme med annet partimateriell. Dette blir bra å dele ut!

Det kom mange innspill under den felles idedugnaden, om alt fra felles utdeling av materiell i enkelte kommuner, husbesøk, bruk av sosiale medier til brev til førstegangsvelgere.