Trygve Slagsvold Vedum

Trygve Slagsvold Vedum (f. 1978)

Leder for Senterpartiet.
Stortingsrepresentant.
Styremedlem i Senterpartiets gruppestyre
og medlem i Finanskomiteen

Pressefoto på Flickr.

• Bosatt i Stange, Hedmark.
  • Nestleder i Senterpartiet fra 2009.
  • Stortingsrepresentant fra 2005. Parlamentarisk leder 2009-2012
  • Landbruks- og matminister 2012-2013.
  • Leder i Senterungdommen 2002-2004
  • Div. fag fra landbruksskoler, Høgskolen i Hedmark – realfag.
  • Bachelor med sosiologi og statsvitenskap

Senterpartiet vil ha skole, sykehus, lensmannskontor og barnehager nær der du bor. Vi sier nei til sentralisering!

Relaterte saker på sp.no

31.august 2017

Hvor få kommuner vil du ha, Erna?

pusleliten
Erna, hvor få kommuner vil du ha og hvilke tvangsmidler og trusler vil du ta i bruk for å nå målene dine?
Kommunereformen skal videreføres, sier Høyre i sitt stortingsvalgprogram for 2017 – 2021. Høyre sier også at Stortinget må kunne bruke tvang for å avgjøre størrelsen på og antall kommuner Norge skal ha, skriver Trygve Slagsvold Vedum og Heidi Greni.

20.september 2018

I flere år har «småbruk» vært ordet nordmenn har søkt mest etter på Finn Eiendom

Kanskje ikke så rart. Mange ønsker å bo nær naturen. På et sted med god plass, der avstanden mellom folk og tjenester er kort, og der ungene kan leke fritt. Noen realiserer det, men for mange blir det med drømmen. Mens andre har vokst opp og slått seg til ro på et mindre sted, men må krype til korset å flytte. Fordi arbeidsplassen blir borte, skolen er lagt ned eller offentlige tjenester vi alle trenger gjennom et langt liv, blir borte. «Fraflyttingstrend» sier enkelte, men er det en naturlov at det må være slik?