Vel blåst Nordland Senterparti

Valg og Valgvake er unnagjort, og hverdagen gjør sitt inntog over oss igjen. Nordland Senterparti har gjort sitt beste valg på årtier. 18,6 pst, - fram 11,7 forteller alt om hvilken innsats som er gjort i Valgkamparbeidet. Æra skal dere der ute ha som har prioritert all fritid til fordel for partiet, og som har stått på i mange uker. Nok et bevis på at det er kun en vei til suksess: Hardt systematisk arbeid.

Belønningen i form av 2 representanter i Nasjonalforsamlingen, Willfred Nordlund og Siv Mossleth er i seg selv grunn god nok til å heise flagget til topps, og juble over et fantastisk resultat. Mer motiverte politikere enn de vi om få dager sender til Oslo for å representere Nordland Senterparti, skal man lete lenge etter. Mediene har siden Valgvaken vært etter dem hele tiden. De to blir et usedvanlig godt team, og akter å sette Senterparti-politikken på dagsorden fra dag 1 på Eidsvolls plass.

Begge de nye Stortingsrepresentantene har gjort en formidabel innsats i valgkampen med besøk rundt om i fylket, bedriftsbesøk, debatter, avisinnlegg osv. Første kandidaten har fristet tilværelsen i Bobil i flere uker nå, og har knapt sett fjeset på verken familien, eller kjæresten. Alt for Senterpartiet, har vært mottoet til både Willfred og Siv.

Vi går nå spennende tider i møte. Riktignok oppnådde vi ikke regjeringskontorene, men den parlamentariske situasjonen åpner for mange spennende fighter i tida fram til neste valg. Andøya flystasjon står fremdeles på sakskartet, og vil ikke bli lagt i skuffen. Det samme gjelder øvrige forsvarsbehov regjeringen har nedprioritert. Gled dere alle sammen. Det er nå det begynner.