Heidersmerke til Torkel Myklebust

På fylkesårsmøtet til Rogaland Sp 9.-10.mars 2024 fikk Torkel Myklebust utdelt heidersmerke.

Resolusjoner fylkesårsmøte 2024

Rogaland Senterparti vedtok 12 uttalelser på fylkesårsmøtet 9.-10.mars 2024

Forebygging av vold og kriminalitet blant unge viktig sak på fylkesårsmøtet

Birger Hetland er Senterpartiets nye fylkestopp i Rogaland. Ved siden av ny leder, vedtok partiet flere viktige resolusjoner under fylkesårsmøtet i Haugesund i helgen.

Gir seg etter seks fantastiske år som fylkesleder

Etter seks år som leder i Rogaland Senterparti, gir Vidar Nedrebø søndag fra seg stafettpinnen. Den sindige gjesdalbuen har med stødig hånd ledet fylkespartiet gjennom det ene politiske høydepunkt etter det andre.

Båttilbodet i Ryfylke under angrep

Ryfylke fortener eit kollektivtilbod. Det må vera effektivt og brukarvenleg. Då blir hurtigbåt fortsatt det føretrekte alternativet når ein skal reisa innover i Ryfylke. Eit tilbod som blir brukt tener både innbyggarane og fylkeskommunen.

Full trøkk i ferjesaken, Vedum til Kvitsøy neste uke

Fylkesflertallets vedtak om å skrote ordningen med gratisferje, er for alvor på den politiske dagsorden nasjonalt. Nå ser gruppeleder Birger Hetland i Stavager Senterparti fram til at finansminister og partileder Trygve Slagsvold Vedum kommer til distriktet fredag om en uke.

Rogalands stemme enda sterkere i rikspolitikken

Travel høst og mange viktige saker på dagsorden for våre to på tinget. Som ny fraksjonsleder er utfordringene i helsevesenet noe av det som opptar Lisa Marie Ness Klungland aller mest for tiden. Tor Inge Eidesen er medlem i arbeids- og sosialkomiteen, hvor hjelp til folk i en krevende dyrtid er viktig.

Hard dom fra Sps gruppeleder: Høyre, FrP,  Venstre og KrF partier uten et politisk prosjekt

Hard dom fra Sps gruppeleder: Høyre, FrP, Venstre og KrF partier uten et politisk prosjekt

Høy temperatur og klare politiske skillelinjer i det nye fylkestingets første budsjettmøte denne uken, og det er allerede nå klart: Flertallspartienes kutt rammer mange rogalendinger hardt. Gratis ferjer forsvinner, og skolene må klare seg med 60 millioner kroner mindre de neste fire årene.