"Vi har en ordfører utenom det vanlige" tikka en melding inn til redaksjonen i dag. "Ordfører Thorvald Hillestad tilbød innbyggerne sine gratis tilkjørt juletre! Julegrønt fikk vi også ta med oss hjem".

Dette måtte vi få bekrefta av ordføreren selv, så vi tok en telefon. En blid ordfører Hillestad kunne bekrefte at meldinga var sann. - Joda, de to siste helgene inviterte jeg de som ville hjem til Bjerke for å plukke ut sitt eget juletre som jeg så kjører hjem til dem innenfor en radius på to mil denne uka. Så er det jo koselig å by folk på boller og kakao når de kommer til gårds da.....

- Du vet, det er best med nyhogd tre,fortsetter Hillestad, og det har de som har kommet og satt lapp med navn og adresse på sitt tre sagt har vært en viktig årsak til at de kom. Det har vært ordentlig to trivelige helger! smiler ordføreren.

Kjøreruta di denne uka da, spør vi. Hvor går den? - Jeg skal levere fersk, lokal julegran fra Bjerke på Tolvsrød, Nøtterøy, Brekkåsen og Revetal blant annet, svarer Thorvald.

Vi takker for praten, og får ønsker om en god jul i retur fra den blide og rause ordfører Hillestad i Re kommune.