facebook pixel

LHBTQ

LHBTQ-gruppene, og kvinner og menn født i feil kropp, har vunnet viktige kamper de siste tiårene. Likevel opplever mange fortsatt at de blir diskriminert og usynliggjort i dagligliv og samfunn.

Derfor er det en viktig offentlig oppgave å bidra til å skape et mer tolerant og inkluderende samfunn. Vi vil støtte tiltak og planer rettet mot å øke aksepten for kvinner og menn født i feil kropp og LHBTIQ-gruppene i alle lokalsamfunn og intensivere arbeidet mot hatkriminalitet. Senterpartiet vil og tilrettelegge for at LHBTQ-gruppene kan være seg selv i alle aldersfaser, også i møtet med helsevesenet i forbindelse med sykdom og institusjonsinnleggelse.

Vi vil blant annet:

– Støtte tiltak og planer rettet mot å øke aksepten for kvinner og menn født i feil kropp og LHBTIQ-gruppene i alle lokalsamfunn og intensivere arbeidet mot hatkriminalitet.
– Tilrettelegge for at LHBTQ-gruppene kan være seg selv i alle aldersfaser, også i møtet med helsevesenet i forbindelse med sykdom og institusjonsinnleggelse.

Les mer om vår politikk