Fakta om Senterkvinnene

Sist endret: 30.09.2020

Senterkvinnene er en selvstendig organisasjon innenfor Senterbevegelsen. Senterkvinnene har eget sentralstyre og 12 aktive fylkeslag per september 2020. Pr september har Senterkvinnene i overkant av 1800 medlemmer spredt over hele landet.

Hva gjør Senterkvinnene?

Senterkvinnene har som oppgave å samle de kvinnelige medlemmer i Senterpartiet, som ønsker det, for å utvikle de senterpolitiske ideene. Gjennom politisk virksomhet, aktiv deltagelse i samfunnsdebatten og god og allsidig virksomhet, vil Senterkvinnene være med å skape økt fokus på samfunnsspørsmål som engasjerer kvinner.

Senterkvinnene ønsker også å være en aktiv pådriver for politikkutvikling, likestilling og skolering i Senterpartiet.

Hva får du fra Senterkvinnene når du registrerer deg som medlem:

Som medlem i Senterkvinnene får du tilgang til politisk informasjon, tilbud om kurs og samlinger, ett stort nettverk av andre politisk engasjert kvinner og mer til, men for å få dette tilbudet trenger Senterkvinnene at du gir oss ditt aktive samtykke. Dette kan du gjøre ved å sende SK til 2199. Dette forutsetter at du allerede er medlem i Senterpartiet og at det er registrert et mobilnummer på deg.

Hvorfor krav om aktivt samtykke:

Bakgrunnen for kravet om aktivt samtykke, er EUs personverndirektiv GDPR, som krever at alle må ta aktivt stilling til alle former for medlemskap.

Det koster ikke noe å være medlem av Senterkvinnene. Vi ønsker deg hjertelig velkommen!

Fylkeslag av Senterkvinnene:

- Senterkvinnene har fylkeslag i følgende «gamle» fylker:

Østfold – leder Roshild Solfjeld

Akershus –  leder Eirin Stave Anderssen