Følg oss på Facebook
Krev auka matberedskap

Landsstyret i Senterkvinnene vedtok følgande om matberedskap:

Senterkvinne skal delta på FN si generalforsamling

Linn Elisabeth Dregelid har fått stipend for å delta på generalforsamlinga i FN som representant for sivilsamfunnsorganisasjonar som jobbar med kvinner og utvilingsspørsmål. Det er mykje og setja seg inn i, og her kan du lesa hennar fyrste reisebrev.

Reisebrev fra Arendalsuka

Generalsekretær i Senterkvinnene var tilstede to dager under Arendalsuka. Der kunne hun velge og vrake i foredrag og debatter i et vidt spekter av tema.

Gjennvinning er godt for både miljø og økonomi

Sirkulærøkonomi handler om å utnytte ressursene våre best mulig. Derfor er Senterkvinnene opptatt av å stimulere til produksjon av produkter som lar seg reparere, sortere og materialgjenvinnes

Retningslinjer blir forbedret

Senterkvinnene har vært opptatt av at begge kjønn skal være representert i et varslingsutvalg. Man bør kunne velge å forholde seg til den personen man varslet til gjennom hele prosessen. Dette vil redusere faren for misforståelser og forsterke tilliten til varslingsinstituttet

Nærmiljøskulen engasjerer

"Altfor mange kommuneadministrasjonar tar for lett på det å leggje ned ein skule. For å spare pengar. Fordi dei manglar lærare. På grunn av manglande vedlikehald på skulebygg. Elevtalet. Med eit pennestrøk vert skular foreslått fjerna."- fortalte Elisabeth Halsne til deltakarane på kurset Kvinner Kan! i juni.

Amming er god samfunnsøkonomi

• Politikk påverkar samfunnet vårt, og eg ønsker å bidra i samfunnsutviklinga. Eg vart engasjert fordi det er mykje som er bra som bør bestå, og fordi det er mykje anna som kan bli betre, seier Linn Elisabeth Dregelid som blant anna kjempar for økt foreldrepermsjon og amming.
Sentrale og lokale saker går hånd i hånd

Kampen for grendeskolen engasjerte Sigrid til å bli politiker. Engasjementet for fastlegeordningen brenner hun for, og i sommer har kampen mot utbyggingspress tatt mye tid.

Demonstrerer for skolemat

Utenfor lego-versjonen av Stortinget som står plassert i den ordentlige stortingsbygningen har det nå dukket opp en demonstrant for en av Senterkvinnenes hjertesaker. "Vi vil ha skolemat", står det på plakaten til en demonstrant med grønt antrekk og luftig frisyre.

Psykisk helse er hjertesaken til nyvalgt leder for Senterkvinnene i Nordland

Psykisk uhelse påvirker både den som er syk og de pårørende. Anna Cecilie Jentoft engasjerer seg for dem, også politisk.