Senterpartiets stortingsgruppe søker politisk rådgiver (næring)

Vår nåværende næringsrådgiver skal begynne i ny jobb, og vi utlyser derfor stillingen som politisk rådgiver for våre representanter i Stortingets næringskomité, Willfred Nordlund (komitéleder og fraksjonsleder), Jenny Klinge og Per Olav Tyldum.

Søknadsfrist: 15. desember 2022
Ansettelsesform: 100 % stilling, fast
Prøvetid: Seks måneder
Tiltredelse: Så snart som mulig
Arbeidssted: Stortinget
Lønn: Etter avtale

Til stillingen ligger ansvaret for å arbeide med de komitésaker våre næringspolitikere har på sitt bord (Nærings- og fiskeridepartementets og Landbruks- og matdepartementets ansvarsområder).

Politiske rådgivere legger til rette for de aktuelle fagfraksjonenes daglige arbeid, koordinerer kontakt med både eksterne og interne aktører, samarbeider med regjeringsapparatet/departementene, besvarer henvendelser om fagfeltet, utarbeider faktanotater og saksframlegg til møter i stortingsgruppa, skriver utkast til merknader i komitéinnstillinger, utarbeider grunnlagsstoff for mediearbeid i samarbeid med vår kommunikasjonsavdeling osv.

Kvalifikasjoner:

• Det forutsettes at de som søker stillingene, kjenner næringsfeltet godt. God kjennskap til landbruks- og fiskerifeltene er en fordel.
  • God kjennskap til det norske samfunnet, det politiske ordskiftet, Stortingets arbeid og Senterpartiet.
  • Gode språkkunnskaper, både skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper:

• Nøyaktighet, effektivitet og evne til å trives i en hektisk arbeidsdag.
  • Fleksibilitet og gode samarbeidsevner.
  • Erfaring fra og kjennskap til Senterpartiets organisasjon og politiske arbeid vil vektlegges.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Senterpartiets stortingsgruppe har sluttet seg til avtalen om inkluderende arbeidsliv.
Ansatte i sekretariatet er tilsluttet Statens pensjonskasse. For spørsmål eller ytterligere informasjon: Kontakt John Arne Balto på 92022225 eller [email protected]

Søknader sendes digitalt til [email protected]