Agder

Gro-Anita Mykjåland blir Senterpartiets førstekandidat til stortingsvalget!

Senterpartiet stiller samme liste i begge valgkretsene i Agder; både i Vest-Agder og i Aust-Agder.

2020 Sigbjørn Gjelsvik, stortingsrepresentant for Akershus

Akershus

Sigbjørn Gjelsvik og Else Marie Rødby ble valgt til partilagets toppkandidater på det digitale nominasjonsmøte 25. november.

Buskerud

Senterpartiet i Buskerud ruster seg for et godt Stortingsvalg🍀. Nominasjonsmøtet i Buskerud Senterparti vedtok 31. oktober 2020 Stortingsvalglisten for neste års valg.

Finnmark

Nominasjonsmøtet i Karasjok den 31.10
har vedtatt følgende liste

2020 Partileder Trygve Slagsvold Vedum

Hedmark

Hedmark Senterparti hadde 21. november nominasjonsmøte for Stortingsvalget 2021. Hedmark Senterparti valgte enstemmig Senterpartileder Trygve Slagsvold Vedum som sin førstekandidat til Stortinget. Et enstemmig nominasjonsmøte ønsket at Stortingsrepresentant Emilie Enger Mehl fortsetter som andrekandidat og fylkesleder Per Martin Sandtrøen som tredjekandidat.

Hordaland

Kjersti Toppe, Nils T Bjørke og Hans Inge Myrvold toppar stortingslista til Hordaland Senterparti.

Møre og Romsdal

Møre og Romsdal Senterparti vil ha Jenny Klinge på Stortinget i 4 nye år!

Nord-Trøndelag

Nominasjonsmøte i Trøndelag Senterparti, Nord-Trøndelag valgkrets ble avholdt lørdag 21 november. Møtet ble gjennomført digitalt pga corona, og hadde 100 utsendinger som deltok.

Marit Arnstad, Per Olav Tyldum, Tomas Iver Hallem og Dorthea Elverum ble valgt på de 4 øverste plassene.

Nordland

Nordland Senterparti avholdte 20.november nominasjonsmøte. Møtet ble avholdt delvis digitalt for å ivareta godt smittevern. Senterpartiets ser nå frem til en god valgkamp frem mot valgdagen i 2021.

Oppland

Marit og Bengt har full støtte i Oppland

- Oppland Senterparti har fortsatt en målsetting om over 30% oppslutning ved Stortingsvalet, sier fylkesleder og 3.kandidat Kjersti Bjørnstad. Politikken vår trengs sårt etter 7 år med sentralisering av en blå-blå-regjering.

Oslo

Under lørdagens nominasjonsmøte i Oslo Senterparti ble Jan Bøhler valgt på førsteplass på Oslo Senterparti sin liste til Stortingsvalget i 2021. Bjørg Sandkjær, leder for Oslo Senterparti, ble valgt på andreplass. Hele listen ble enstemmig valgt ved akklamasjon.

Rogaland

Rogaland Senterparti hadde nominasjonsmøte lørdag 21. november 2020. Møtet ble gjennomført digitalt via Teams og vedtok følgende liste til stortingsvalget 2021:

Sogn og Fjordane

Eit samrøystes nominasjonsmøte valde Erling Sande, Aleksander Øren Heen og Emma Berge Ness på toppen av Sogn og Fjordane Senterparti si stortingsliste! No er vi klare for å vinne valet!

Sør-Trøndelag

Nominasjonsmøte i Trøndelag Senterparti, Sør-Trøndelag valgkrets ble avholdt lørdag 21 november. Møtet ble gjennomført digitalt pga corona, og hadde 101 utsendinger som deltok.

Ola Borten Moe, Heidi Greni, Maren Grøthe og Geir Arild Espnes ble valgt på de 4 øverste plassene.

Telemark

Nominasjonsmøtet i Telemark Senterparti valgte 28. november enstemmig Åslaug Sem-Jacobsen til toppkandidat før Stortingsvalget neste høst. Hun får følge av Olav Urbø, Tokke og Trond Ballestad, Skien på toppen av lista, mens ungdomskandidat Anna Henriette Straume, Drangedal er nummer fire.

Troms

Troms Senterparti avholdt 21. november 2021 sitt nominasjonsmøte. Møte ble avholdt på Teams og følgende liste ble vedtatt:

Vestfold

Kleveland mottok stående applaus fra et entusiastisk nominasjonsmøte i Vestfold Senterparti på Hotel Klubben i Tønsberg 15.10.2020 da hun ble valgt til første plass på partiets stortingsliste for valget 2021.

Østfold

Stortingsrepresentant Ole André Myhrvold, Kjerstin Wøyen Funderud og Lars Vegard Fosser er i kveld nominert til de tre øverste plassene på Østfold Senterpartis stortingsliste. – Vi vil bidra til å sette Østfold på den politiske dagsorden, sier de tre. Kampen for grønne arbeidsplasser, tjenester nær folk i hele Østfold og oppløsning av Viken står høyt på Senterpartiets dagsorden før stortingsvalget.

Spinning