Ny design på Sp-veven 071020

Ny design på www.senterpartiet.no

Det nye designet er en del av oppfriskningen av partiets profil før stortingsvalgkampen. For første gang er web-designet tatt fram mest med tanke på mobilbruk, i og med at nå er over halvparten av besøka på www.sp.no fra mobil.

Alt det meste av det gode innholdet fra gamle Sp-veven er med videre – presentert på ny måte – alle er med, selv om alle ikkje kan være fremst.

Det nye moderne designet er tatt fram med spenstig bildebruk, enklere framstillinger, mer luft og med bruk av Senterpartiets nye profilmanualen.

Målgruppa er fremst de som lurer på om han/ho skal stemme eller bli medlem i Sp og går inn på Sp-veven for å finne ut mere om oss – ved besøk på www.sp.no skal de bli tryggere på sitt valg. Virkemidlene er at sidene skal være innbydene, med kombinasjon av gode bilder og god og lettfattelig tekst, at en lett finner fram og at det er fokus på hovedsakene og verdiene våre.

Senterungdommen og Senterpartiets Studieforbund (SpS og Senterpartiskolen) sine sider skal også endres etter samme mal, når de har tid selv.