Trygve Slagsvold Vedum Landsmøtet 2023

346 kommuner med Sp-lister

Publisert: 13 04 2023

I årets kommunevalg kan man stemme på Senterpartifolk i hele 346 kommuner. – Dette viser at Senterpartiet står sterkt før årets lokalvalg. Vi er sammen med Ap de som stiller lister i flest kommuner, og vi har utrolig mange dyktige folk som er klar til å stå på for sine lokalsamfunn i hele Norge, sier Senterpartiets leder Trygve Slagsvold Vedum.

Senterpartiet stiller ifølge våre tall egen liste i alle 15 fylker og egne rene Sp-lister i 339 av totalt 357 kommuner. Partiet er med på felleslister i ytterligere 7 kommuner, og har listetoppen i 5 av disse felleslistene. Senterpartiet stiller også liste i 14 bydeler i Oslo.

Senterpartiet har 726 kandidater på listene til fylkestingsvalget, 106 kandidater til bydelsutvalg i Oslo og 7 528 kandidater til kommunevalget.  Til sammen er det 8 360 navn på Senterpartilister i hele landet. - Vi er en sterk organisasjon med mange tillitsvalgte og kandidater til valget. Senterpartiet er klar for valgkamp og for å fronte våre kjernesaker som nærhet, trygghet og nasjonal kontroll, sier Trygve Slagsvold Vedum.

Tall kandidater:

Kommune-styre