Fullverdige lokalsykehus i Flekkefjord og Arendal!

Beslutningen vedørende; De samlede akuttfunksjoner i Sørlandet sykehus Flekkefjord skal tas av sykehusstyret SSHF 23. februar 2017. Slaget nå står derfor tilsynelatende om Flekkefjord, men diskusjonen vil også komme opp for Arendal sin del. I realiteten gjelder denne saken derfor sykehustilbudet til befolkningen som sogner til både Flekkefjord og Arendal.
Heimevernet må ikke svekkes!

Regjeringen vil bygge ned Heimevernet i store deler av Sør-Norge. Dette er en dramatisk svekkelse av beredskapen til folk som vi ikke kan akseptere. Heimevernets oppgaver på sjø og land er ingen annen organisasjon i stand til å ivareta.
Senterpartiets retning for Trøndelag

Følgende uttalelse ble vedtatt på årsmøtet fredag 10.02.2017
Saksliste og dagsorden for fylkesårsmøtet 11.-12-februar

Her finner du saksliste og saksdokumenter til fylkesårsmøtet.
Fylkesårsmøte 2017

Her er sakspapirer til helgens fylkesårsmøte. Velkommen til Gjøvik, vi starter med lunsj fra 1200 på fredag
Sentraliseringsreformene og nedleggelsen av Hedmark skal stanses!

Generasjoner med hardt arbeid og kloke valg har sikret dagens desentraliserte Norge. Bonde- og arbeiderbevegelsene lyktes gjennom mobilisering og årelang kamp å spre arbeidsplasser, tjenester og ressurser over hele landet. Dette har bygd det Norge vi er så glade i. Et land der mange, ikke bare de rikeste i de største byene, gis mulighet til å leve livene de selv ønsker.
Med tvang skal landet sentraliseres

På førstesida i OA lørdag 7.1. står Venstres Kjetil Kjenset fram og forteller at han har spilt inn sammenslåing av Gran og Lunner, Sør- og Nord- Aurdal og Vestre Slidre til Høyre og Frp-regjeringa.