Nær folk i hele Norge!

Telemark

·    Velkommen som medlem av Telemark Senterparti!

Ledelse

Som medlem er du med på å bestemme politikken vår. Sammen står vi sterkere.

I 4 år har den blå-blå regjeringen sentralisert Norge i rekordfart. Lensmannskontor er lagt ned, kommuner slås sammen med tvang, fylker legges ned og erstattes med regioner ingen vil ha. Fylkesmannen, politimesteren og 110-sentralen flyttes til Vestfold.

Dette er bare noen eksempler på saker der sentraliseringen rammer Telemark. Senterpartiet vil bygge samfunnet annerledes enn dette. Vi tror på HELE Norge, vi tror på HELE Telemark.

Senterpartiet vil ha levende lokalsamfunn med et offentlig tjenestetilbud nær folk, som legger til rette for utvikling og vekst over hele landet.

Vi vil ikke legge ned og sentralisere det ene etter det andre.

Senterpartiet vil stoppe sentraliseringen og flytte makt ut av Oslo.

Telemarksbenken på Stortinget har fått en  senterpartist gjennom Åslaug Sem-Jacobsen som vil jobbe for HELE Telemark!

Aktuelt i Telemark

22.juni 2020
Sykkeltur Midt-Telemark på langs med ordførar Siri

Siri ordførar på sykkeltur Midt-Telemark på langs!

Bli med på den fantastiske turen «Midt-Telemark på langs»🚴🏽‍♀️

Jeg kan slå fast at den nye Midt-Telemark kommunen er fylt med dyktige, imøtekommende og kreative folk🤩

Det er et ord som henger ekstra igjen etter turen: SAMARBEID. Det er en kultur for å støtte hverandre, bruke lokale bedrifter, heie på konkurrenten og å åpne armene for nykommere💓

Jeg er skikkelig imponert og optimistisk. Midt-Telemark kommune i mitt 💗
#hjertefortelemark

19.juni 2020
Senterpartiet 100 år

19. juni fyller Senterpartiet 100 år. Partiet blei stifta på landsmøte til Norsk Landmandsforbund den 19. juni 1920 i Kristiansand under namnet Bondepartiet. Det var det andre klassepartiet som blei stifta. Det fyrste var Arbeiderpartiet. Ved sitt fyrste Stortingsval i 1921 fekk dei 17 Stortingsrepresentantar. 8 av desse var eller hadde vore ordførarar, og alle dreiv gard.

Postadresse: P.b. 1, 3833 Bø
Besøksadresse: Bøgata 32