Nær folk i hele Norge!

Telemark

·    Velkommen som medlem av Telemark Senterparti!

Som medlem er du med på å bestemme politikken vår. Sammen står vi sterkere.

I 4 år har den blå-blå regjeringen sentralisert Norge i rekordfart. Lensmannskontor er lagt ned, kommuner slås sammen med tvang, fylker legges ned og erstattes med regioner ingen vil ha. Fylkesmannen, politimesteren og 110-sentralen flyttes til Vestfold.

Dette er bare noen eksempler på saker der sentraliseringen rammer Telemark. Senterpartiet vil bygge samfunnet annerledes enn dette. Vi tror på HELE Norge, vi tror på HELE Telemark.

Senterpartiet vil ha levende lokalsamfunn med et offentlig tjenestetilbud nær folk, som legger til rette for utvikling og vekst over hele landet.

Vi vil ikke legge ned og sentralisere det ene etter det andre.

Senterpartiet vil stoppe sentraliseringen og flytte makt ut av Oslo.

Telemarksbenken på Stortinget har fått en  senterpartist gjennom Åslaug Sem-Jacobsen som vil jobbe for HELE Telemark!

Ledelse

Aktuelt i Telemark

21.august 2019

Influencer for en dag

9. september er muligheten din til å ha mer makt enn Sophie Elise og Kristin Gjelsvik. Det er 9. september du kan gjøre noe med de gamle gubbene i politikken, med å stemme de unge kandidatene opp. Stemmer du ikke, lar du andre bestemme for deg. DET er en dårlig deal, det, skriver Lise-Marie Sommerstad.

17.august 2019

Vil ha en bærekraftig politikk

- Når jeg går inn i fylkespolitikken vil det være med vilje om å plante, slik at fremtidige generasjoner kan høste, og å rydde slik at man også i framtiden har muligheten til å leve. Målet må være at våre oldebarn kan plukke fruktene av vårt arbeid og ikke måtte rydde opp etter oss.

Postadresse: P.b. 1, 3833 Bø
Besøksadresse: Bøgata 32