2021 Pengesedler og mynter.jpg

MILLIONER AV KRONER I TILSKUDD TIL KURS OG STUDIERINGER!

For første gang har Senterpartiets Studieforbund godt over to millioner kroner til fordeling til kurs og studieringer i fylkes- og lokallag. Dette er penger som kun kan benyttes til godkjente studietimer, og timesatsen er satt til kr 135 i 2023!

Det er mange muligheter for å organisere kurs/studiering knyttet til arbeid i kommunestyregruppe og medlemsmøter, skolering for styret (Det grønne hjulet), valgkamp, programarbeid, og ulike politiske temaer. Det eneste som ikke kan organiseres som studiearbeid er rene vedtaksmøter som f.eks. styremøter. Men det er lov å registrere studiearbeid som gjøres i forkant eller etterkant av slike møter.

Reglene for kurs og studieringer er enkle:

• Minst fire studietimer (hele klokketimer inkl. pause).
  • Minst fire deltakere som er med 75% av tiden
  • Kurset/studieringen kan være fysisk, digital (f.eks. på Teams) eller en kombinasjon
  • Godkjent studieplan
  • Registrer studietimene i Kursportalen

Kurs/studiering kan gjennomføres på kveld, helg eller over en tidsperiode med flere møter etter behov/ønske. Det skal foreligge en studieplan for hvert kurs, og disse planene ligger ferdige på Senterpartiskolen. Her ligger det også studiehefter og annet materiell, samt veiledninger og informasjon om regelverk samt tips og råd. Alle kurs/studieringer skal registreres snarest mulig i Kursportalen.

HAR DU HØRT OM MIKROLÆRING OG MIKROLEKSJONER?

Hvis ikke, kan du bli bedre kjent med begge deler gjennom Senterpartiskolen.

Vi vet at kunnskap er viktig, og at godt organisatorisk og politisk arbeid er kunnskapsbasert. Men har vi tid, i en travel hverdag. Med små porsjoner kan du lære mer, og få plass til faglig påfyll – når det passer for deg. Mikrolæring er korte sesjoner med aktiv læring, som f.eks videoer, tekst, presentasjoner, quiz med mer. Vi vil derfor tilby Det grønne hjulet, som er Senterpartiets organisasjonsopplæring som mikroleksjoner, disse blir liggende på en egen side på Senterpartiskolen, så følg med!