Nærmest der du er - plakat 200321

Nærmest der du er

Senterungdommen har en ny sang som heter «Nærmest der du er». – Sangen vår er laget for å være både synbar som allsang, danse swing til og man kan lytte til den på biltur, sier Dorthea Elverum.

Senterungdommen har vært og er glad i å høre, synge og danse til musikk. Så etter ideen til den nye sangen kom i 2019, da Senterungdommen feiret sitt 70 årsjubileum, ble det raskt satt ned en gruppe for sangprosjektet. Prosjektgruppen hadde flere innspillingsrunder fra organisasjonen, resultat ble den nye sangen «Nærmest der du er».

Vi har jo også kampsangen vår som fortsatt synges når vi samles og vil gjøre det også fremover. Den nye sangen vår er laget for å være både synbar som allsang, danse swing til og man kan lytte til den på biltur. Teksten er også laget for å kunne stå seg over flere år, sier prosjektleder for sangen Dorthea Elverum, organisatorisk nestleder i Senterungdommen.

Egil Andreas Skurdal og Dorthea Elverum mars 2021.jpeg
Egil Andreas Skurdal, låtskriver og artist for sangen «Nærmest der du er», og Dorthea Elverum, prosjektleder for sangen og organisatorisk nestleder i Senterungdommen

Gruppen som hadde ansvaret for sangprosjektet, har jobbet med teksten og inngått samarbeidet med en artist. Låtskriveren og artisten for sangen er Egil Andreas Skurdal. Skurdal er en komiker og musiker som kanskje flere kjenner igjen stemmen på, da han har vært fortellerstemmen fra Love Island på TV 2, hvor han åpnet hver episode med «Velkommen til Låååååv Island!»

Senterungdommen er veldig glad i resultatet av sangen og gleder seg veldig til å bruke den fremover i årene som kommer. De håper også at Senterpartiet kommer til å sette pris på den. Her er et lite tekstutdrag fra sangen:

Har du tanker, har du drømmer om å utrette no bra, skal vi bygge opp et samfunn må det bygges nedenfra.

Det har tidligere blitt laget flere sanger for Senterungdommen, «Ung og fri» som Anne Beathe Kristiansen Tvinnereim synger er kanskje den er den mest kjente.

Den nye sangen «Nærmest der du er» finner man både på YouTube og Spotify:

Spotify: