online-4727942_1920

Ny kursportal for søknader om kurstilskudd

Senterpartiets Studieforbund (SpS) har vært med å utvikle ny kursportal for søknader om kurstilskudd, som vil tas i bruk i mai. Kursportalen vil tilby en sikker, enkel og praktisk løsning for både lokal- og fylkeslagene. Opplæring vil tilbys i løpet av mai måned.

Huskeregler for kurs

• Minimum fire timers total varighet
  • Minst fire deltakere må ha deltatt i 75% av tiden
  • Møtene kan foregå delvis digitalt
  • Krav om samtidighet (Skype, Teams, osv.)
  • Bruk kursportalen til innrapportering
  • Lister tas også i mot per post (ikke e-post!)
  • Kurstilskudd: 100kr per time
    (uavhengig av antall deltakere)
Vårt gamle system for innrapportering av kurs og studiearbeid var noe tungvint, usikker og skapte ofte mye arbeid for alle involverte. Derfor SpS har vært et av syv studieforbund som har vært med å utvikle den nye kursportalen i regi av Voksenopplæringsforbundet.

Den nye kursportalen er mye sikrere og gir brukerne full oversikt over hvilke kurs en selv har søkt tilskudd til. I tillegg vil det være mulig å laste ned kursbevis direkte i portalen, kommunisere med oss i SpS, og føre frammøte kontinuerlig ettersom skjemaet lagres og kan redigeres helt fram til det sendes inn til utbetaling.

Vi gleder oss til å ta i bruk den nye kursportalen, og vil komme tilbake med mer informasjon om opplæring og veiledninger. Vi ønsker å kunne tilby både opplæringsvideoer, beskrivende veiledninger i .PDF-form og kurs/opplæringswebinarer som dere kan melde dere på. Disse webinarene vil også bli tatt opp slik at det kan brukes til opplæring senere.

Vi gleder oss til å kunne ta i bruk den nye, sikrere og enklere kursportalen!

Dersom det er noe dere lurer på kan dere alltid ta kontakt med oss på e-post eller telefon. På nettsidene våre www.senterpartiskolen.no finner dere også mye relevant og nyttig informasjon.

Kursportalen