Elisabeth  Irgens Hokstad

Nytt fra Senterkvinnene

Senterkvinnene i Møre og Romsdal har nettopp startet opp igjen fylkeslaget, og de andre 12 fylkeslagene avholder også sine årsmøter nå i januar og februar. Senterkvinnene har nå også tilsatt ny generalsekretær, Elisabeth Irgens Hokstad (bildet).

Digitale møteplasser åpner for større deltagelse i møtene, samtidig som det skaper barrierer for noen av de som ønsker å engasjere seg. Alle medlemmer i senterkvinnene kan delta på møter i sine fylker. Hvis du ikke får invitasjon kan det være noe feil med registreringen av ditt medlemskap i medlemsregisteret.

Sjekk ditt medlemskap

Du kan selv sjekke ditt medlemskap ved å gå inn på www.sp.no , skrolle helt nederst på siden å trykke på Min Side, logg deg inn her med tidligere passord eller be om et nytt. Du kan legge til medlemskap i Senterkvinnene på denne siden eller ved å sende SMS med bokstavene SK til 2199.

Grønn feminisme

Senterkvinnenes plattform, Grønn feminisme, og andre dokumenter fra landsmøtet før jul, er nå i ferd med å bli ferdigstilt og deretter lagt ut på hjemmesiden. Følg med på www.senterkvinnene.no, og lik gjerne Senterkvinnene på FaceBook.

Ny generalsekretær

Styret i Senterkvinnene har ansatt Elisabeth Irgens Hokstad som ny generalsekretær i Senterkvinnene. Hun tiltrer i stillingen fra 1.januar 2021.

Elisabeth Irgens Hokstad (50) har vært aktiv i Senterungdommen og Senterpartiet i ulike verv siden 1987 og har også en periode vært ansatt som organisasjonssekretær i Senterungdommen før hun ble heltidsbonde i Larvik. Hokstad har høsten 2020 avviklet melkeproduksjonen på gården og gått over til en enklere produksjon med noen få ammekuer og økologisk korn.

Hokstad har bred politisk og organisatorisk erfaring fra Senterbevegelsen og ulike organsisasjoner i landbruket. For tiden har hun verv som Ordfører i Norges Bondelag, styremedlem i Larvik Havn KF, sekretær i Larvik Sp og leder i lokalt menighetsråd.