Senterkvinnenes landsmøte 2018

Senterkvinnene arrangerer landsmøte helgen 16.-18. mars 2018. Landsmøtet vil foregå på Quality Hotel Grand Kongsberg. I tillegg til ordinært landsmøte holdes det et felles fagseminar med Senterpartiets Studieforbund. Studieforbundet gjennomfører også representantskap og fylkesstudieledersamling i løpet av helgen.

Arena for god kvinnepolitikk

Senterkvinnenes landsmøte består av sentralstyret, fylkesledere og fylkesutsendinger, kvinnelige stortingsrepresentanter, regjeringsmedlemmer og sametingsrepresentanter samt kvinnelige medlemmer av Senterpartiets og Sentrerungdommens sentralstyrer

Alle fylkeslag i Senterkvinnene kan sende utsendinger til landsmøtet. Det er også mulig å sende observatører i tillegg til ordinære delegater med stemmerett.

Senterkvinnens landsmøte er en arena for å vedta god kvinnepolitikk og for å samle kvinnelige medlemmer av Senterpartiet.

Stort engasjement

Beate Marie Dahl Eide

- Vi opplever et stort engasjement rundt likestillings- og utjevningspolitikk på landsmøtene, sier Beate Marie Dahl Eide, som gleder seg å høre til å treffe mange engasjerte Senterkvinner fra hele landet. Landsmøtet innledes av leder av Senterkvinnenes sin tale, som etterfølges av generaldebatten.

- Generaldebatten har vært innholdsrik og inspirerende på de siste landsmøtene og jeg ser frem til å lytte til generaldebatten på landsmøtet i mars, sier Beate Marie Dahl Eide.

Spennenede resolusjoner

Senterkvinnenes landsmøte vil i løpet av landsmøtehelgen behandle planen for revidering av Senterkvinnenes politiske plattform, i tillegg legges det opp til en god og bred debatt om resolusjoner. - Resolusjoner er noe av det mest spennende å jobbe med, der har vi mulighet til å sette dagsorden og konkretisere politikk sier leder av Senterkvinnene, Beate Marie Dahl Eide.

Engasjer deg i Senterkvinnene!

Ønsker du å engasjere deg men bor i et fylke uten aktivt Senterkvinnelag?

Ta kontakt med leder Beate Marie Dahl Eide, epost: [email protected], tlf: 91739893 eller generalsekretær Eline Stokstad Oserud, epost: [email protected], tlf:97128563.