Grafikk Listekandidatsamling Senterungdommen 230420

Senterungdommen er klar for valget i 2023

Helgen 22. – 24. april inviterte Senterungdommen til Listekandidatsamling på Sørmarka konferansehotell. – Senterungdommen er klare for å kjempe for valgseier i 2023, og arbeidet er allerede startet.

I helgen som var, 22. – 24. april, samlet rundt 80 senterungdommer seg på Sørmarka konferansehotell for å delta på årets Listekandidatsamlingen. Årsaken for samlingen var å samle senterungdommer som ønsker å stille på listene til kommune- og fylkesvalget i 2023. Unge folkevalgte representanter er ikke noe Senterpartiet er ukjent med fra tidligere. Ved kommune- og fylkesvalget i 2019 fikk nemlig partiet 256 folkevalgte under 30 år. Av deltagerne som deltok på året samlingen kunne man treffe Senterungdommer fra alle fylkene i landet, og alt fra senterungdommer som aldri har stått på lister tidligere til representanter i kommunestyre, fylkesting og Stortinget.

Bilde 1 listekandidatsamling Senterungdommen 230420.jpg
Listekandidatsamling Senterungdommen på Sørmarka konferansehotell - stående på bilder er Anne Martine Brox-Antonsen

– Vi hadde en fin helg fylt av politikk. Programmet ble lagt opp slik at det skulle passe for både erfarne og nye, mulige folkevalgte. Det var bolker om alt fra hersketeknikker, mediearbeid og nominasjon til kommuneøkonomi. Og det ble satt av god tid til erfaringsutveksling, sier leder av Unge folkevalgte utvalg i Senterungdommen (UFU) Anne Martine Brox-Antonsen om samlingen.

Listekandidatsamlingen hadde et fullpakket program med mange spennende innledere. Samlingen hadde innledere som blant annet Senterpartiets leder og finansminister Trygve Slagsvold Vedum, stortingsrepresentanten Maren Grøthe, politisk rådgiver Ada Arnstad og kommunalminister Sigbjørn Gjelsvik.

– Vi har storkosa oss på Sørmarka i nydelig vær! Listekandidatsamlinga er viktig arbeid opp mot både nominasjon og valgkamp for oss. Vi er motiverte og skolerte som aldri før, og arrangementer som dette viser at det gror godt i Senterungdommen. Under helga har jeg blitt imponert over det høye nivået deltakerne holder politisk, og tror mange lokal- og fylkeslag i Senterpartiet får utrolig dyktige ungdomskandidater til neste valg. Senterungdommen er klare for å kjempe for valgseier i 2023, og arbeidet er allerede startet, sier fungerende leder i Senterungdommen Andrine Hanssen-Seppola om arrangementet.

Bilde 2 listekandidatsamling Senterungdommen 230420.jpg
Stor aktivitet og erfaringsutveksling på listekandidatsamlinga til Senterungdommen

Senterungdommen tror det var en givende og lærerik helg for alle deltagerne, og ungdomspartiet har mer tro enn noen gang på at Senterpartiet og Senterungdommen kommer til å gjøre et fantastisk kommune- og fylkesvalg i 2023. Etter å ha sett hvor stort engasjementet til deltagerne som var på Listekandidatsamlingen var er det ingen tvil om at neste års valg vil i kjent Senterparti-stil ha fylte lister med Senterungdomskandidater.