Senterungdommens landsmøte 2019

Senterungdommens 71. landsmøte

6 – 8. november avholder Senterungdommen sitt 71. landsmøte på Quality Airport Hotel Gardermoen. En politisk helg med blant annet behandling av stortingsvalgprogram og utspørring av Trygve Slagsvold Vedum.

Det er mange spennende saker som skal behandles den kommende helgen på landsmøtet, blant annet skal Senterungdommen nye stortingsvalgprogram behandles. Utkastet av dette programmet er utviklet av det politiske utvalget i Senterungdommen, og det er dette programmet Senterungdommen skal gå til valg på i 2021 og det er dette programmet som forteller hvilken retning Senterungdommen ønsker å utvikle den norske politikken i perioden 2021-2025.

I tillegg til stortingsvalgsprogrammet skal det også behandles over 20 ulike resolusjoner, ny arbeidsplan for 2021, nytt sentralstyre for 2020/2021 i Senterungdommen skal velges (se valgkomiteen i Senterungdommens innstilling på nytt sentralstyre: https://www.senterungdommen.no/aktuelt/torleik-svelle-innstilles-for-en-ny-periode-i-senterungdommen) og det blir selvfølgelig utspørring av partilederen i Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum.

– Dette blir et svært spennende landsmøte for Senterungdommen. Landsmøte i år blir litt annerledes på grunn av korona, men vi skal ha et landsmøte der vi kan bygge laget, finne løsninger som skal prege Senterpartiet i regjering og forberede oss til det viktigeste valget siden EU kampen, sier Senterungdommens leder Torleik Svelle om det 71. landsmøtet.

På grunn av COVID-19 og smittvernsreglene i Norge så blir det i år et litt annerledes landsmøte, men med godt samarbeid mellom kontoret til Senterungdommen, de ansatte på Quality Airport Hotel Gardermoen og smittevernlegen i Øvre Romerike blir dette fortsatt et spennende og trygt arrangement for de nesten 190 delegatene som skal delta. – Vi skal ha et (mer eller mindre) vanlig landsmøtet, i en uvanlig tid. Selv om festen må utgå, vil landsmøtet bli det politiske verkstedet vi kjenner det som. Det ser vi på kontoret fram til, sier generalsekretæren i Senterungdommen Oda Maria Hokstad om årets landsmøte.

Man kan følge med på Senterungdommens landsmøte på Senterungdommen sin Facebook-side https://www.facebook.com/Senterungdommen

eller på Senterungdommens nettside fra klokken 14.00 på fredag den 6. november.

Link til landsmøtesiden til Senterungdommen: https://www.senterungdommen.no/landsmote-2020