Senterungdommen debattskolering Teams 170421

Senterungdommens debattskolering

Helgen 16 – 17.april arrangerte Senterungdommen digital debattskolering for over 40 Senterungdommer. Senterungdommen er godt i gang med forberedelsene til høstens skolevalg.

Tanken bak denne skoleringen var at året skoledebattanter skulle bli dyktigere i å debattere og argumenter til høsten skolevalg. Hvert av fylkeslagene kunne melde på tre kandidater til den digitale debattskoleringen, så skoleringen ble gjennomført med over 40 deltagere på Teams.

–  Grunnen til at Senterungdommen gjør det bra i skoledebatter er at vi er kunnskapsrike og vet hva vi snakker om når vi snakker om løsningen for framtidas unge. Derfor er jeg utrolig stolt av at vi samlet 45 engasjerte og dyktige ungdommer i fra hele landet til å følge vår digitale debattskolering, sier lederen i Senterungdommen Torleik Svelle om debattskoleringen.

I løpet av helgen ble det utvekslet gode erfaringer på debattering og argumentering, det var også et par erfarne debattanter som holdt innledninger for deltagerne på temaer som retorikk, debatt og debattstiler.

_DSC0066.jpg
Organisatorisk nestleiar i Senterungdommen Dorthea Elverum

– I løpet av helgen hadde vi flere praktiske øvelser og mange gode tidligere skoledebattanter innom, deriblant Sandra Borch, Erlend Fuglum og Magnus Weggesrud, sier organisatorisk nestleder i Senterungdommen, sier organisatorisk nestleder i Senterungdommen Dorthea Elverum.

Senterungdommen er veldig stolt over gjennomføringen av den første digitale debattskoleringen, de engasjerte og dyktige deltagerne og innlederne som tok seg tid til å stille opp på skoleringen. De er nå sikre på at de er forberedt til  å gjennomføre tidenes skolevalg til høsten.