Senterungdommens Vårslepp 2020

I tradisjonen tro skal Senterungdommen denne helgen, 6 – 8.mars, ha sitt årlige skoleringsarrangement på Sundvolden hotell, Vårslepp 2020. Arrangementet både for «gamle» og nye medlemmer i Senterungdommen.

Årets vårslepp vil bli lærerikt for medlemmene, det vil bli debattskolering, programarbeid og faglig påfyll av gode innledere. Vårslepp er også en arena for å være sosial, bygge nettverk og bli kjent med nye sentervenner, sier organisatorisk nestleder i Senterungdommen Dorthea Elverum om årets vårslepp. Som ved alle Senterungdommens arrangementer var det også begrenset plasser på årets vårslepp. De litt over 80 plassene som var tilgjengelig for arrangementet ble raskt plukket av ivrige medlemmer før påmeldingsfristen gikk ut.

Senterungdommen forventer en spennende helg med mye faglig påfyll for alle deltagerne. Senterungdommen får blant annet besøk av andre nestleder i Senterpartiet Anne Beathe Tvinnereim, Andreas Wahl fra NRK folkeopplysningen, samt den tidligere politiske rådgiveren for Senterpartiets stortingsgruppe, og nå fylkesråd for samferdsel i Nordland, Bent-Joacim Bentzen. I tillegg til alt det faglige påfyllet er det også flere sosiale bolker på vårslepp-programmet, som blant annet swingkurs, morgengym og temafest.

Den første politiske kampanjen til Senterungdommen for 2020 blir også lansert på vårslepp denne helgen av politisk utvalg og profileringsutvalget, som ledes av politisk nestleder Emma Berge Ness og sentralstyremedlem Maren Grøthe. – Vi har valgt et tema for kampanjen som vi tror vil engasjere medlemmene våre, og som er mulig å gjøre til «sitt eget» i hele landet. Kampanjen er lagarbeid, og det er selvfølgelig lov for sporty senterpartister å bidra til kampanjen, gjerne i samarbeid med en senterungdom, sier Emma Berge Ness om årets første politiske kampanje. Hele kampanjen vil bli lansert på fredag den 6. mars på Senterungdommens Facebook-side og nettsiden.

I tillegg til vårslepp har også Senterungdommen flere andre regionale arrangementer hvert år, alle medlemmene som er tilknyttet regionene kan delta på disse. For full oversikt over Senterungdommens sine sentrale arrangementer se møtekalender til Senterungdommen: https://www.senterungdommen.no/kalender