Sametingets logo

Sp skal vinne valget også på Sametinget!

Til høsten er det også Sametingsvalg. Norge er delt inn i 7 valgkretser, og det velges inn 39 representanter, 4-7 fra hver krets. Senterpartiet skal selvsagt stille lister i alle kretsene. Vi oppfordrer vi alle som har rett til det om å registrere seg i Sametingets valgmanntall.

I 2017 kom vi inn med 2 av 39 representantene, men gruppa har vokst i perioden og nå har vi en sametingsgruppe på 4 representanter, og 1 av 5 rådsmedlem, Sametingets “regjering”.

Nå oppfordrer vi alle som har rett til det om å registrer seg i Sametingets valgmanntall, slik at dere kan stemme Senterpartiet også til Sametingsvalget! Målet er å komme inn fra alle kretsene.

Link for innmelding:

GAL_19404_210997_3522405_1
Svein Leiros, leder i Samepolitisk råd

Om du vil delta aktivt i det samepolitiske arbeidet vårt, så ta kontakt med administrasjonen eller direkte med din valgkrets. Vi vil gjerne ha deg med på laget!

Senterpartiet har ett landsdekkende Samepolitisk råd og kretsstyrer i alle kretsene. Det er nylig avholdt Samepolitisk landsmøte, der Svein Leiros fra Troms ble valg som ny leder. På landsmøtet ble det vedtatt 8 resolusjoner. Sametingsgruppa, det nye rådets sammensetning og resolusjonene finner du her:

For mer informasjon kontakt:

Nancy Porsanger Anti, sekretær   [email protected]     Tlf 91547294

GAL_19404_210997_3259126_1
Sekretær for Samepolitisk råd er Nancy Charlotte Porsanger Anti, som også er vararepresentant til Stortinget for Finnmark og vararepresentant til Sametinget.