Rute kløvvalgkamp januar

Sp-valgkamp med kløvhest fra Lindesnes til Nordkapp

14. april starter to pensjonister og to hester fra Lindesnes. De skal gå Norge på langs og være framme på Nordkapp valgdagen 13. september.

- Vi skal gjennomføre den hittil lengste valgkampturen, med kløvhest. Vi vil arbeide for Senterpartiet langs hele landet, med mottoet «Ta hele Norge i bruk». Langs den planlagte ruta ønsker vi at flest mulig deltar med aktiviteter for å fremme vår politikk. Bruk fantasien, og stell i stand så det blir lagt merke til, sier Tore H. Joten og Lars Hamarsbøen.

Norsk hestesenter deltar med sitt nettverk av dyktige hestefolk, for å sikre at vi ivaretar hestene på beste måte. Det skal hele tida være med minst en av de tre norske hesterasene, som kløvhest.

Initiativtaker er Tore H. Joten fra Bergen, aktivt Senterpartimedlem i Hordaland. Han har en allsidig bakgrunn, og han lover å skaffe så mye god PR. at Senterpartiet får inn to ekstra stortingsrepresentanter. Tore vil gå heile vegen.

Andre deltaker er Lars Hamarsbøen fra Geilo, pensjonert bonde, som ridde Norge på langs år 2000. Han er med for å dele av sine erfaringer, for å kunne løse noen av de utfordringer som vil dukke opp underveis. Når turen er godt i gang, tar han pause, men kommer igjen og blir med mot mål på Magerøya.

Vedlikehald kløvsal.jpg
Vedlikehold av kløvsal.

Her er ruta vi skal gå:

Her finner du kart med inntegna rute, som lokallaga må ha for å planlegge ut i fra.

Kontakt oss!

Fylkeslag og lokallag langs ruta oppfordres til å delta slik det måtte passe, til fots, i kjerre eller på hest. Vi trenger veivisere og reisefølge gjennom dette lange landet. Ta kontakt med oss på [email protected] ​​​​​​​dersom dere har ideer, forslag, spørmål eller lignende!

Sentrale Senterpartipolitikere og hesteinteresserte er allerede påmeldt på enkelte etapper.

Send e-post til [email protected] for å få kart med tidsplan, og andre opplysninger.

Tilpassing kløvsele.jpg
Tilpassing av kløvsele.