Bilde_jordklode

Verdens Miljødag 5. juni

Årets tema er "En eneste jord". Dette var også slagordet for den første miljøvernkonferansen, Stockholmkonferansen i 1972. 50 år senere er slagordet like aktuelt - denne planeten er vårt eneste hjem og vi må gjøre alt vi kan for å beskytte den.

Temaet "En eneste jord" fokuserer på viktigheten av å leve i samklang med naturen, og behovet for å så over til en grønnere livsstil. Temaet skal oppmuntre alle mennesker til å engasjere seg og jobbe aktivt sammen for å kunne oppfylle bærekraftsmålene, og for et bedre miljø. Vi i Senterpartiets Studieforbund vil også oppfordre alle Senterpartiets lokal- og fylkeslag til å markere miljødagen lokalt.

Det vil bli produsert en brosjyre på temaet som sendes ut til alle lokal- og fylkeslag digitalt i løpet av kort tid. Denne brosjyren vil også være tilgjengelig for nedlasting på senterpartiskolen.no som PDF. Lokal- eller fylkeslaget kan også bestille trykte brosjyrer fra og plakater studieforbundet. Priser: 2 kr per brosjyre og 50 kr per plakat. Porto kommer i tillegg.

Dersom dere planlegger salg av lokalprodusert mat, planter, stiklinger eller lignende håper vi også at litt av overskuddet kan gå til Senterpartiets og Utviklingsfondets samarbeidsprosjektet i Nepal

Nå som pandemien har løsnet taket på samfunnet og vi endelig kan møtes igjen håper vi at så mange som mulig ønsker å markere årets miljødag. Det er en fin dag til å møte nye potensielle velgere/medlemmer, vise vår solidaritet, samtidig som vi får vist fram god Senterparti-politikk.

Det blir sendt ut mer utfyllende informasjon når brosjyren er klar, men dersom dere lurer på noe kan dere gjerne ta kontakt med Senterpartiets Studieforbund.

Ønsker lokallaget mer kunnskap om bærekraftsmålene?

Studieheftet kan lastes ned her: senterpartiskolen.no/studiemateriell