stortinget

Nytt om navn fra stortingsgruppa

Senterpartiets sekretariat i Stortinget blir styrket med flere nye medarbeidere, spesielt fram mot det viktige kommune- og fylkestingsvalget 10.-11. september.

Gry Mossikhuset vender tilbake til stortingsgruppa
Det er på tide å ønske velkommen en ny organisasjonsrådgiver i stortingsgruppa: 23. august starter Gry Mossikhuset (61) hos oss. Mossikhuset har arbeidet i stortingsgruppa tidligere (1993–1997) og kjenner oppgavene godt. Dessuten har hun bred erfaring fra partiet. Nå er hun Sp-gruppeleder og medlem i formannskapet i Råde. I tillegg har Mossikhuset en lang karriere bak seg i Politiet, hvor hun særskilt har jobbet med HMS og mangfold. Per i dag er hun seniorrådgiver i Øst politidistrikt. Hun har mellomfag i statsvitenskap og dessuten høyskolestudium i Europakunnskap – ved siden av en rekke interessante fag fra Politihøyskolen. Hun har også lang fartstid som tillitsvalgt i forbundsstyret i Politiets fellesforbund, men har nå ett verv tilbake, og det er lederskapet i hedersutvalget i PF.

Rådgivere endrer stilling: Dorthea Elverum og Øyvind Lunde Christiansen
Organisasjonsrådgiverne Dorthea Elverum (27) og Øyvind Lunde Christiansen (30) i stortingsgruppa kommer ved starten av høsten til å gå over i nye stillinger. Elverum blir kommunikasjonsrådgiver og går inn i kommunikasjonsteamet som ledes av Gunnar Ringheim. Christiansen blir fagrådgiver for Familie- og kulturfraksjonen etter at Benedicte Fjeldberg har fått permisjon for å starte i ny jobb i Norges Håndballforbund. Vi takker begge to for en utmerket innsats som organisasjonsrådgivere, og ønsker både Dorthea og Øyvind lykke til når de tar videre karriereskritt i Senterpartiets stortingsgruppe!

Ny praktikant: Idun Elvira Svartaas Borgen
I dag får også den sentrale partiorganisasjonen og stortingsgruppa en ny praktikant i tillegg til den vi allerede har, nemlig Dordi Boksap Lerum. Hun som starter i dag, heter Idun Elvira Svartaas Borgen (19) og kommer fra Verdal. Hun er elev ved Mære Landbruksskole, hvor hun nå har tatt VG4 (påbygg til generell studiekompetanse) og tidligere har tatt agronomutdanning, VG2 landbruk og VG1 naturbruk med fordypning i hest. Borgen har jobberfaring fra Sandslia Ridesenter, hvor hun er avløser og ridelærer – med ansvar for 30 hester og ulike grupper med barn. Hun har bakgrunn fra 4H og har også prøvd seg i elevpolitikken og på scenen med drama og sang. Og ikke minst hadde hun «jobbskyggedag» med Sandra Borch da landbruksministeren på Mære.

Kommunikasjonsrådgivere fram til valget: Nils Forren og Henrik Due
Forrige uke startet Henrik Due (24) og Nils Forren (22) som medierådgivere i stortingsgruppa. De skal være med å styrke laget frem til valget. Henrik Due studerer statsvitenskap med samfunnsøkonomi på Universitetet i Oslo. Han har jobberfaring som aktivitetsleder og vikarlærer ved Berg barneskole, hvor han også hadde ansvar for barn med særskilte behov. Henrik er interessert i politikk og idrett og har spilt for Lyn Fotball. Nils Forren er lærerstudent på Nord Universitet, med fagene norsk, samfunnsfag og KRLE. Han er også kommunestyrerepresentant i Heim kommune og sentralstyremedlem i Senterungdommen. Til høsten står han på fjerdeplass på Sp-lista i Heim kommune og på 11. plass fylkestingslista vår i Trøndelag.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til oss!