Brita Skallerud

Brita Skallerud innstilles som gjenvalgt fylkesleder

Her kan du lese valgkomiteens innstilling til fylkesårsmøte i Akershus Sp 2024

Akershus Senterparti avholder fylkesårsmøte 1. – 2. mars. Det skal velges nytt fylkesstyre og i den forbindelse legger valgkomiteen nå frem sin enstemmige innstilling.

- Valgkomiteen innstiller på gjenvalg av Brita Skallerud (Ullensaker) som fylkesleder. Brita har lang og bred erfaring fra organisasjons- og styrearbeid. Brita har blant annet vært fylkesleder og nestleder i Norges Bondelag, og har erfaring fra styret i Landkreditt SA, Gjensidigestiftelsen, Nei til EU og Inn på tunet Norge SA. De siste fire årene har hun vært gruppeleder for Senterpartiet i Viken, og de siste to har hun vært fylkesleder i Akershus Sp.

- Valgkomiteen har fått svært positive tilbakemeldinger på den jobben Brita har gjort i fylkespartiet, både som gruppeleder for Senterpartiet i Viken og ikke minst de siste to årene som fylkesleder. Brita er meget god på samarbeid, organisasjonsarbeid og politikkutvikling. I tillegg har Brita også den unike evnen i å løfte andre og se løsninger i komplekse saker. Valgkomiteen er veldig glade for at Brita takket ja til å stille som leder igjen og er helt trygge på at Akershus Sp med dette får en svært kompetent fylkesleder til å fortsette å styrke Sp videre, sier valgkomiteens leder Hans Ellef Wettre.

De to nestlederne Thor Grosås (Lillestrøm) og Ragnhild Gilberg (Vestby) er ikke på valg.

I tillegg foreslås Ashish Kumar Bhargava (Eidsvoll)Andreas Halvorsrud (Lillestrøm) og Hans Kristian Solberg (Enebakk) som nye styremedlemmer. Styremedlem Yngvild Wolden Staver (Bærum) er ikke på valg. I tillegg innstilles det på Siri Marlèn Sundhagen (Rælignen) som fylkespartiets nye studieleder. Som varamedlemmer er Ida Eliseussen (Nittedal)Andreas Ensrud (Lunner)Paal Sjøvall (Nordre Follo) og Andrea Skretting (Enebakk) foreslått.