Ordførerkandidat: Stine Wigum Hagen

Ordførerkandidaten:

Stine Wigum Hagen, 32 år🍀

Stine er utdannet sivilingeniør i industriell kjemi og bioteknologi fra NTNU og jobber i dag fulltid som leder i produksjonsstyring ved Equinor sitt anlegg på Tjeldbergodden. Hun bor på familiegården på Vikan sammen med sin samboer og sine tre barn på 5,5, 4 og snart 2 år - og der driver de med ammekuproduksjon.

Stine stiller til valg for Senterpartiet fordi hun tror på hele Norge og hele Aure kommune, og at alle skal få leve et godt liv. Uansett hvor man bor eller hvem man er. Hun vil være med på å sette retning og ta beslutninger slik at vi får til mest mulig utvikling i hele Aure kommune.

Noe av det hun setter mest pris på i hverdagen er den tryggheten det er for henne å kunne levere sine tre barn i Nordlandet Barnehage å vite at de trives der med tilgang til gode friluftsområder og med trygge og dyktige voksne som ser dem og som veileder dem på riktig vei. Utover det setter hun pris på nærheten til naturen. I Aure har vi enormt mye å vise fram å være stolte over; blant annet utsiktspunktet Brekka, utfartsstedet Støttepunkt på Melland med viktig historie fra 2. verdenskrig, egenprodusert sider, hotellrom i naturen både i form av hengekøyer og speilhytte, Solskjeløya der Harald Hårfargre holdt to store slag, fjell som beskrives som lillesøsteren til Beseggen (Jørgenvågsalen), og vi har fantastiske solnedganger fra både fjelltopper og strender.

Tre viktige saker for Stine:

🍀Aure skal bli enda mer barnevennlig

🍀Være en pådriver for økt boligtilgang i Aure; spesielt boliger for unge i etableringsfasen, men også andre typer boenheter som småbruk og seniorboliger

🍀Livlig kultur- og fritidstilbud - Ja til yrende kulturliv i Aure!

Stine har lang politisk erfaring. Hun har sittet i kommunestyret i perioden 2015-2019 og 2019-2023, i hovedutvalg for Helse- og oppvekst i perioden 2015-2019, i formannskap i 2019-2023, som gruppeleder i 2019-2023, og hun har vært styremedlem i Møre og Romsdal Senterungdom og styremedlem i Aure Senterparti.

Hun tok også over som varaordfører i Aure Kommune i juni 2023 og skal i alle fall stå ut inneværende valgperiode - så er det opp til velgerne å bestemme hvor lenge det skal vare.

Stine er en person med stor arbeidskapasitet; hun trives med at det skjer ting og hun har lært seg å utnytte tiden godt. Bare se for deg hverdagen hennes der det sjongleres mellom småbarn, hus og hjem, gårdsdrift, lederstilling og politiske verv. Mye ansvar, mye gøy og sjelden tid til å kjede seg - akkurat slik hun liker det.