Sandra Borch foreslått av flest lokallag!

Sist endret: 27.09.2020

1. runde i nominasjonen til stortingslista for Senterpartiet i Troms er nå avsluttet. Nominasjonskomiteen har fått inn forslag fra 19 lokallag i Senterpartiet og Senterungdommen. Sandra Borch er foreslått av 19 av de som har gitt svar.

Leder av nominasjonskomiteen til Troms Senterparti, Anders Killie Solli sier han er glad for at det er kommet mange gode innspill både på etablerte og rutinerte kandidater, men også flere nye og spennende navn.

Nesten som forventet har også fylkesleder Svein Oddvar Leiros, gruppeleder på fylkestinget Irene Lange Nordahl og fylkesordfører Ivar B Prestbakmo bred støtte blant lokallagene.

Fra nominasjonskomiteen trekkes det frem ytterligere to sterke kandidater som har bemerket seg både nasjonalt og regionalt. Først nevnes Toralf Heimdal, ordfører i Bardu som gjennom sitt engasjement blant annet innenfor forsvar og scootersaker har vært både tydelig og synlig. Fylkesråd for næring og miljø, Karin Eriksen er også en god kandidat for å bære frem Senterpartiets politikk, sier Solli.

Som ungdomskandidat trekker nominasjonskomiteen frem Andrine Seppola Hanssen som en dyktig kandidat med fremtiden foran seg.

Totalt kom det kom inn forslag på 34 kandidater, 26 av disse har gitt komiteen tilbakemelding på at de ønsker å være med til andre runde. Dette gir oss et godt utgangspunkt for det videre arbeidet med listeforslaget. I løpet av de nærmeste dagene vil vi sette alle våre 21 lokallag og senterungdommen i sving med å sette opp kandidatene i prioritert rekkefølge. Dette vil være gode innspill for oss i nominasjonskomiteen i vårt videre arbeid med forslag til stortingsvalgsliste. Komiteen har som mål å ha sitt forslag klart innen utgangen av september. Nominasjonsmøtet avholdes lørdag 21. november.

Fullstendig liste over navn etter 1 runde:

Sandra Borch

Svein O Leiros