Beate Marie Dahl Eide gjenvalgt som leder i Senterkvinnene

På Senterkvinnenes landsmøte fredag 16. - søndag 17. mars på Quality Grand Hotel, Kongsberg ble Beate Marie Dahl Eide (36) gjenvalgt som leder. Dahl Eide er fra Seljord i Telemark. Hun ble første gang valgt til leder i Senterkvinnene i 2014, og møter fast med fulle rettigheter i Senterpartiets sentral- og landsstyre.

Beate Marie Dahl Eide er rådgiver i et interkommunalt selskap innen kontroll og tilsyn i Telemark. Hun har lang og bred politisk erfaring, har bl. a. vært fylkesvaraordfører i Sør-Trøndelag 2003-2007, vararepresentant til Stortinget fra Sør-Trøndelag 2005-2009 og har vært fylkestingsrepresentant i Telemark siden 2011.

– Jeg ser frem i mot å jobbe sammen med et så kompetent sentralstyre. Vi skal sette fokus på organisasjonsbygging, og sammen med Senterpartiet og Senterungdommen skal vi styrke senterbevegelsen. Norge trenger et sterkt Senterparti, sier Dahl Eide!

Med seg i sentralstyret får hun nestleder Åse Lilleåsen fra Grue i Hedmark. Lilleåsen er bioingeniør på laboratoriet på Kongsvinger Sykehus og varaordfører i Grue kommune. Signhild Stave Samuelsen (34) ble valgt som studieleder. Stave Samuelsen er lektor i ungdomsskolen, bor på Bryne og er opprinnelig fra Kristiansand og Lista.

Hele sentralstyret i Senterkvinnene:

Leder: Beate Marie Dahl Eide, Telemark

Nestleder: Åse Lilleåsen, Hedmark