Beredskap og sentralisering er viktig døgnet rundt

Da partilederen besøkte Tromsø på sin valgkamptur med sørgående hurtigrute, måtte arrangementet holdes på natten. Det understreker bare at viktige tema som beredskap og sentralisering er viktig døgnet rundt.

Illustrasjonsfoto, politi

Samtykkeloven – økt bevisstgjøring

Styremedlem i Senterkvinnene i Møre og Romsdal, Anne Vike, skriver om hvordan hennes erfaring fra politiet gir henne tro på at en samtykkelov vil virke forebyggende mot voldtekt.

2016 - Kvinner med barnevogn i Oslo

En mor tar barna sine med i døden

Vi husker bildet av den tomme barnevogna ved havkanten i snøværet. Hvordan kunne dette skje? En kommisjon har undersøkt bakenforliggende årsaker til at nyankomne flyktninger kan oppleve store belastninger og et ekstremt psykisk stress.

- et innlegg fra Wenche Skallerud, Senterkvinnene i Troms

2017 I barnehagen

Livet leves lokalt

God kommuneøkonomi er avgjørende for å yte tjenester nær folk, der de bor.

Gjennomslag for viktige saker!

Senterkvinner over hele landet har jobbet godt med programmet og fått gjennomslag for flere viktige saker som nå er en del av Senterpartiets stortingsvalgprogram.

Senterkvinner aktive på #SpLM21

Det var ikke mulig å samle alle delegater til de vanlige store landsmøtet. Men de fleste hadde mulighet til å samles med sin delegasjon. Senterkvinnenes styre var samlet i Drammen, og deltok aktivt i debatten på våre viktigste saker.

Senterkvinnene ynskjer ei moderne foreldrepermisjonsordning!

Vi må ha ordningar som er tilpassa livet - ikkje at livet må tilpassast ordningane

Verdens miljødag for Norge og veden

Prosjekter som bidrar til at mennesker og lokalsamfunn kommer seg ut av sult og fattigdom er viktige både for de som får hjelpen og for resten av verden

Kvinner vil, tør og kan!

8.mars er fortsatt en viktig dag å markere.

Innlegg fra Troms Senterkvinner

Appell mot frykten for å verta stempla som "berre ei kvinne"

Innlegg på landsstyremøtet i Senterkvinnene 13. februar 2021, til debatten om Senterkvinnene sin eksistens: «Det burde vera uproblematisk om ein samlar seg med kjønn som innfallsvinkel eller om det er p.g.a. interesser; alt det tydar på er jo engasjement.» Unn C. Fyllingsnes, Senterkvinnene i Møre & Romsdal

Spinning