Beate Marie Dahl Eide innstilt til gjenvalg som leder i Senterkvinnene

Publisert: 03.03.2021

Senterkvinnene har sitt landsmøte fredag 16. - søndag 17. mars på Quality Grand Hotel, Kongsberg. Som leder i sentralstyret i Senterkvinnene innstiller valgkomiteen på gjenvalg av Beate Marie Dahl Eide (36) fra Seljord i Telemark. Hun ble første gang valgt til leder i Senterkvinnene i 2014, og møter derfor fast med fulle rettigheter i Senterpartiets sentral- og landsstyre.

Beate Marie Dahl Eide er nå rådgiver i et interkommunalt selskap innen kontroll og tilsyn i Telemark. Hun har lang og bred politisk erfaring, har bl. a. vært fylkesvaraordfører i Sør-Trøndelag 2003-2007, vararepresentant til Stortinget fra Sør-Trøndelag 2005-2009 og har vært fylkestingsrepresentant i Telemark siden 2011.

Som nestleder i Senterkvinnene innstiller valgkomiteen på gjenvalg av Åse Lilleåsen fra Grue i Hedmark. Hun er bioingeniør på laboratoriet på Kongsvinger Sykehus og varaordfører i Grue kommune. Som ny studieleder i Senterkvinnene er Signhild S. Samuelsen (34) innstilt. Hun er lektor på ungdomsskole, bor på Bryne og er opprinnelig fra Kristiansand og Lista.

Her er hele innstillingen fra valgkomiteen i Senterkvinnene

Leder: Beate Marie Dahl Eide, Telemark gjenvalg

Nestleder: Åse Lilleåsen, Hedmark gjenvalg

Studieleder: Signhild S. Samuelsen, Rogaland ny