Grønn inspirasjon

Lørdag til søndag 25.-26. november kan du få politisk og sosialt påfyll, samt være med på Senterpartiets politikkutvikling! Årets hovedtemaer er helse og arbeid.

Åslaug Sem-JacobsenÅslaug Sem-Jacobsen.

Vi har med oss nyvalgt stortingsrepresentant Åslaug Sem-Jacobsen og sitter i familie- og kulturkomitéen. Åslaug har vært Notoddens varaordfører og leder i kommunens næringsutvalg siden 2015, og sitter også på fylkestinget i Telemark. Utenfor politikken har hun arbeidet for NRK, blant annet som prosjektleder for programmet Trekant og i ungdomsavdelingen i P3. Hun har også vært kommunikasjonsdirektør i selskapet Telemark Technologies, og driver en gård på Heddal på Notodden. Åslaug var Norges første kvinnelige utdannede videojournalist. Hun har vært med i et hiphop dansecrew i Oslo, hun har drevet blomsterbutikk i Stavanger, og hun har vært mote- og trendjournalist.

Rådgiver på Stortinget, Cathrine Strindin Amundsen kommer for å fortelle om fødselsomsorg i et historisk perspektiv og om kravene som er stilt i dagens fødselsomsorg og om disse oppfylles.

Cathrine S. Amundsen er rådgiver for helsepolitisk talsperson, Kjersti Toppe og har ansvaret for helse- og omsorgskomiteen og barne- og familieområdet.

Nyvalgt stortingsrepresentant fra Akershus og tidligere sekretariatsleder for Senterpartiets stortingsgruppe Sigbjørn Gjelsvik kommer. Han skal innlede om arbeidsliv og EØS.

Sigbjørn var leder av Nei til EU fra 1999 til 2004. I tillegg var han medlem av Senterungdommens sentralstyre fra 1994 til 2000, hvor han var politisk nestleder fra 1997-1998 og leder fra 1998 til 2000.

Annett Michelsen fra Jordmorforeningen kommer. Hun er styremedlem i Jordmorforeningen i tillegg til at hun til daglig jobber som jordmor. Mange har kanskje sett henne i NRK-serien “Jordmødrene” fra 2011, der hun bistår ved hjemmefødsle

Helene Bank fra For Velferdsstaten innleder for oss om arbeidsliv. Helene er spesialrådgiver i For Velferdsstaten og har tidligere vært rådgiver for Senterpartiets Stortingsgruppe.

PÅMELDING

Arrangementet er åpent for alle medlemmer av Senterpartiet!

Deltakeravgift:

Begge dager: 400,-

Lørdag: 250,-

Søndag: 250,-

Eventuell overnatting må ordnes av den enkelte deltaker. Det er masse overnattingsmuligheter i Oslo, i forskjellige prisklasser. Bestill tidlig, få det rimelig.

Her er noen utvalgte:

http://haraldsheim.no/ (litt utenfor kjernen)

Vi oppfordrer dere til å søke lokal- og fylkeslag om støtte til deltakelse!

Vi reserverer bord på restaurant lørdag kveld, dersom du ønsker å delta på dette krysser du av for det i påmeldingsskjemaet. Den enkelte deltaker betaler for dette selv.

Har du spørsmål om konferansen?

Ta kontakt med generalsekretær Eline Stokstad Oserud, mail [email protected]

eller leder i Senterkvinnene Beate Marie Dahl Eide, mail [email protected]