En Norgesturné med mening!

Sist endret: 27 09 2020

Det er ikke noen fasit på hvordan en valgkamp skal drives. Vi ønsker at vår valgkamp skal speile våre verdier. God politikk blir til der folk møtes og snakker sammen, og derfor er det nettopp det vi vil gjøre!

Sammen med en blid og engasjert gjeng reiser nå partileder Trygve Slagsvold Vedum gjennom alle landets 19 fylker, foruten om i de to nordligste fylkene reiser han med buss. Lokallag over hele landet har forberedt seg lenge og gleder seg til flotte arrangement med politikk, kultur og ikke minst hjemmelagd, norsk mat!

Vi tror på hele Norge står det på siden av bussen vår. Ved å reise rundt i alle Norges fylker og treffe folk viser vi nettopp det. Vi deler ut god og lokalprodusert mat, fordi vi har troen på norsk landbruk og at vi er stolt av å kjempe for matproduksjon i hele landet. Vi har med oss to musikere for å vise at kulturpolitikk er viktig. Denne turneen handler først og fremst om møte folk i lokalsamfunnet og få lokalkunnskapen gjennom samtaler over en kaffekopp.

Trygve S. Vedum
Trygve serverer god. norsk mat til de som har møtt opp!

Norge er et stort land og det er ulike forutsetninger som gjør at folk kan bo, leve og trives i hele Norge. Vårt største fokus er at vi kjemper mot sentraliseringspolitikken som dagens regjering står for. Vi ønsker at tjenester skal ligge nær folk og at beslutninger skal tas nær folk. Dette har alltid vært viktig for oss, men med dagens regjering ser vi virkelig hvor viktig vår politikk er. Med et land som er så stort og med lange avstander ser vi det som fremtidsrettet og fornuftig at alle skal kunne bo, leve og trives i hele Norge.

Nå er turneen drøyt halvveis og vi er blitt godt tatt i mot der vi har vært. For oss gir det veldig mening at vi skal bruke vår tid på å reise rundt og treffe folk. For det er folk vi jobber for i politikken. Som Astrid Lindgren så fint sa det: «Når mennesker med makt slutter å lytte til folket, så er det på tide og bytte dem ut». Vi tror på det lokale vettet, og vi tror på hele Norge.