Nils Ramsøy ny transportpolitisk rådgiver i Sp

Nils Michael Nilsson Ramsøy (28) er nå tilsatt som politisk rådgiver i Senterpartiets stortingsgruppe, der han skal arbeide med saker knyttet til Transport- og kommunikasjonskomiteens område. Han har bred bakgrunn i Senterpartiet, kommer nå fra en stilling i VOFO og starter i den nye jobben 17. desember.

Nils Ramsøy kommer fra Steinkjer i Nord-Trøndelag. Han har hatt mange og ulike tillitsverv både i Senterpartiet og Senterungdommen, blant annet som politisk nestleder i Senterungdommen. Han har jobbet fire år som fylkessekretær i Oppland Senterparti, og siden august i år vært ansatt som rådgiver i Voksenopplæringsforbundet (VOFO) sitt hovedkontor i Oslo. Nils har studert PR- og kommunikasjon på BI og offentlig styring og ledelse på Høgskolen i Innlandet.

- Jeg gleder meg til å være med på å forme Senterpartiets politikk innen transport- og kommunikasjonsområdet. Senterpartiet er det eneste partiet som ser behovet for en skikkelig infrastruktur i hele landet, og som representerer et klart alternativ til dagens regjering, sier Nils Ramsøy.