,Leder i Senterungdommen Torleik Svelle tar gjenvalg.

Torleik Svelle innstilles for en ny periode i Senterungdommen

Senterungdommens valgkomité har lagt frem sin innstilling til nytt sentralstyre i Senterungdommen. Valgkomiteen har innstilt Torleik Svelle (24) som leder også den kommende perioden, han har vært leder siden 2019 og kom inn i sentralstyret i 2016.

- Senterungdommen går nå inn i en viktig periode, der Senterungdommen skal jobbe for at deres politikk blir politikk nær folk i hele Norge etter valget i 2021. Valgkomiteen har jobbet med å finne de beste kandidatene som kan gjør nettopp dette for organisasjonen vår, sier valgkomiteens leder Peder Ingvaldsen.

Valgkomiteen har innstilt Torleik Svelle (24) som leder også den kommende perioden, han har vært leder siden 2019 og kom inn i sentralstyret i 2016. Han er fra Saksumsdalen i Lillehammer, og har bred erfaring fra organisasjonen.

– Det siste året har vært fantastisk for Senterungdommen, og det er en stor ære og få lede laget inn mot det viktigste valget siden EU-kampen. Det har aldri vært så viktig at Senterungdommen finnes, som nå. Distriktene utfordres, landbruket utfordres og tryggheten til folk utfordres. Da trengs Senterungdommen som en klar og tydelig stemme, sier Torleik Svelle.

Som politisk nestleder har komiteen innstilt Emma Berge Ness (21) fra Viksdalen i Sogn og Fjordane. Hun ble valgt som politisk nestleder i 2019, har vært i sentralstyret siden 2018 og studerer ved universitetet i Bergen.

– Det er ei stor ære å bli innstilt som politisk nestleiar i det viktige arbeidsåret vi står ovanfor. Senterungdomen skal jobbe for ei ny regjering som ser og satsar på heile Noreg etter valet, og eg skal gjere alt eg kan for at vi lukkast, sier Emma Berge Ness.

Som organisatorisk nestleder har valgkomiteen innstilt på Dorthea Elverum (23) fra Stjørdal i Trøndelag. Hun ble valgt som organisatorisk nestleder i 2019 og ble først valgt inn i sentralstyret i 2018.

– Jeg setter stor pris på å få tillit fra valgkomiteen. Senterungdommen er Norges tredje største parti, og vi er en svært viktig stemme. Senterungdommen ønsker å skape muligheter for alle, i hele Norge. Jeg vil gjøre alt jeg kan for at Senterungdommen er med, å preger den nasjonale politikken etter valget neste år. Dersom jeg får tillit fra landsmøtet i november blir dette viktig for meg, sier Dorthea Elverum.

- Valgkomiteen har hatt et tøft arbeid, Senterungdommen er heldige som har så mange dyktige og arbeidsomme personer som vil jobbe for organisasjonen vår, det gjør arbeidet til valgkomiteen vanskeligere men det er jo også et godt tegn. Den innstillingen vi legger fram nå har vi sterk tro på, og vi tror dette er det rette arbeidslaget som skal ta oss inn i regjering, legger Ingvaldsen til.

Her er fullstendig innstilling fra valgkomiteen på nytt sentralstyre i Senterungdommen:

Verv

Navn