2020 Partileder Trygve Slagsvold Vedum

Trygve Slagsvold Vedum topper stortingslista til Hedmark Senterparti

Hedmark Senterparti hadde i dag nominasjonsmøte for Stortingsvalget 2021. Hedmark Senterparti valgte enstemmig Senterpartileder Trygve Slagsvold Vedum som sin førstekandidat til Stortinget. Et enstemmig nominasjonsmøte ønsket at Stortingsrepresentant Emilie Enger Mehl fortsetter som andrekandidat og fylkesleder Per Martin Sandtrøen som tredjekandidat.

Sist endret: 24.11.2020 #Hedmark
Nominasjonsbilde Trygve2.jpg

Senterpartiet i Hedmark opplever sterk vekst om dagen, og ble i september for første gang målt å være det største partiet i Hedmark. Senterpartileder Trygve Slagsvold Vedum gleder seg til valgkampen i Hedmark.

-          Senterpartiet vi utvikle hele Norge, og ha tjenester nær folk. Vi må sikre nasjonalt eierskap til naturressursene, og unngå at kinesiske eller andre utenlandske investorer kjøper opp skogen og jorda vår. Norge trenger ei ny regjering som bygger hele landet, ikke sentraliserer. Vi må sikre arbeidsplasser til folk og jobbe aktivt for et Norge med små forskjeller, avslutter Vedum

Emilie Enger Mehl fra Åsnes Finnskog er utdannet jurist, og har vært stortingsrepresentant for Hedmark Senterparti siden 2017. Hun sitter nå i utenriks- og forsvarskomiteen etter tre år i justiskomiteen.

-            Høyre vil melde oss inn i EU, har sentralisert politiet og nekter å bygge opp forsvarsevnen for å sikre Norges trygghet og suverenitet. Senterpartiet vil ha en ny kurs hvor nasjonal beredskap, nærhet til tjenester, og et sterkt folkestyre er viktige verdier. Det er fremtidsrettet å stå opp for distriktene og norske interesser, sier Mehl

Dette er den nyvalgte stortingslista for Hedmark Senterparti:

1.      Trygve Slagsvold Vedum, Stange.

2.      Emilie Enger Mehl, Åsnes

3.      Per Martin Sandtrøen, Tynset.

4.      Margrethe Haarr, Kongsvinger.

5.      Ole Mathias Rønaasen, Grue.

6.      Marthe Larsen Tønseth, Løten.

7.      Jesper Nohr, Trysil.

8.      Odd Amund Lundberg, Ringsaker.

9.      Olov Grøtting, Alvdal.

10.  Erlend Kvittum Nytrøen, Tynset.

11.  Mari Gjestvang, Ringsaker.

12.  Per Gunnar Stensvaag, Trysil.

13.  Line Storsnes, Engerdal.

For eventuelle spørsmål, kontakt Per Martin Sandtrøen (tlf. 92453347).