Ønsker gjenvalg til Senterungdommens sentralstyre

Publisert: 06.11.2020 - Nordland Senterungdom #Nordland

Skjalg Hamnes (27) fra Evenes, vil forsøke å benke seg inn på fast plass i Senterungdommens sentralstyre. Hamnes er ikke med i innstillingen til nytt sentralstyre, som velges på Senterungdommens 71. Landsmøte 7. November.

- Jeg er svært motivert til å fortsette i sentralstyret, og har et sterkt ønske om å bidra til at Senterpartiet og Senterungdommen gjør tidenes valg i 2021 sier Skjalg Hamnes en dag før valget.

28. oktober varslet Nordland Senterungdom at de ønsket å benke inn Skjalg Hamnes til 2. styremedlemsplass, mot innstilte Signe Bjotveit fra Sogn og Fjordane.
i Benkeforslaget skrives blant annet følgende:

- Skjalg har bred erfaring fra alle ledd i organisasjonen, og er klar for å raskt gå i gang med arbeidet som skal til for å sikre et regjeringsskifte i 2021.

Fylkesleder Anette Bang understreker at det er viktig å få med Skjalg Hamnes i neste års sentralstyre av flere grunner.

- Nordland Senterungdom er svært fornøyd med den jobben Skjalg har gjort i sentralstyret, og derfor ønsker vi at han skal fortsette i sitt verv for å være et godt innskudd både politisk og organisatorisk. Ikke minst er det svært viktig å få inn et medlem fra Nordland for å sikre god geografisk spredning avslutter fylkesleder Anette Bang.

For øvrige kommentarer:
Skjalg Hamnes