Trøndelag

Følg oss på Facebook
Fylkesårsmøtet 2021

Fylkesårsmøtet 2021 blir digitalt, på Teams lørdag 13. februar kl. 10.00 - ca. 17.00. Sakliste, program og øvrige sakspapirer finner du her. Der er også her du kan følge fylkesårsmøtet live fra kl. 10.00 lørdag formiddag. 1. nestleder Ola Borten Moe går på talerstolen ca. 10.30 og parlamentarisk leder Marit Arnstad sin innledning kommer ca. 10.50.

Borten Moe og Greni på tinget!

Nominasjonsmøte i Trøndelag Senterparti, Sør-Trøndelag valgkrets ble avholdt lørdag 21 november. Møtet ble gjennomført digitalt pga corona, og hadde 101 utsendinger som deltok.

Ola Borten Moe, Heidi Greni, Maren Grøthe og Geir Arild Espnes ble valgt på de 4 øverste plassene.

Arnstad og Tyldum på tinget!

Nominasjonsmøte i Trøndelag Senterparti, Nord-Trøndelag valgkrets ble avholdt lørdag 21 november. Møtet ble gjennomført digitalt pga corona, og hadde 100 utsendinger som deltok.

Marit Arnstad, Per Olav Tyldum, Tomas Iver Hallem og Dorthea Elverum ble valgt på de 4 øverste plassene.

Nominasjonsmøtene til stortingsvalget 2021

Trøndelag Senterparti avholder nominasjonsmøter for Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag valgdistrikt lørdag 21. november. På grunn av smittevernrestriksjonene blir begge møtene gjennomført digitalt på Teams, men du kan følge dem live her.

Nominasjonsmøtet for Nord-Trøndelag valgdistrikt starter kl. 10.30 og er berammet ferdig til ca. 12.00.

Nominasjonsmøtet for Sør-Trøndelag valgdistrikt starter kl. 13.00 og er berammet ferdig til ca. 14.30

Senterpartiet: Et byparti

Politikere fra enkelte parti har hatt som en yndet «sport» å fortelle at Senterpartiet er kun et distriktsparti som setter by opp mot bygd. Denne «samme gamle leksa» fra enkelte vet fleste nordmenn at ikke stemmer, og trekker på skuldrene av. Og jeg tror de som ikke har skjønt det, forsto mer av dette da oslopolitikeren og Groruddalens politiker nummer 1, Jan Bøhler for kort tid siden meldte seg ut av Arbeiderpartiet og inn i Senterpartiet.

Pressemelding: Forslag til stortingsvalgsliste Nord - Trøndelag valgkrets

Nominasjonskomiteen innstiller Marit Arnstad, Per Olav Tyldum, Tomas Iver Hallem og Dorthea Elverum på de fire første plassene på stortingsvalgslista for Senterpartiet i Nord - Trøndelag valgkrets.

Forslag til stortingsvalgsliste Sør - Trøndelag valgkrets

Nominasjonskomiteen innstiller Ola Borten Moe, Heidi Greni, Geir Arild Espnes og Maren Grøthe på de fire første plassene på stortingsvalgslista for Senterpartiet i Sør-Trøndelag valgkrets.

Forslag til stortingsvalgsliste Nord-Trøndelag valgdistrikt

Minneord - Erik Bartnes

Tidligere fylkesordfører i Nord-Trøndelag og tidligere ordfører i Steinkjer Erik Bartnes gikk bort den 26.september, 80 år gammel.

Dette henger ikke på greip, Høie!

Det er besluttet å kjøpe et nytt redningshelikopter som skal avløse en traust sliter som de fleste har hørt navnet på. Forsvarets redningsskvadron 330 skal skifte ut Sea King. Dette høres bra ut, bortsett fra at det nye helikopteret kan ikke lande ved sykehuset Namsos pga lufttrykket fra rotorbladene.

Spinning