May Britt Kjelsaas

May Britt Kjelsaas innstilles som Malvik senterpartis ordførerkandidat.

Nominasjonskomiteen i Malvik Senterpartiet har enstemmig innstilt May Britt Melandsø Kjelsaas (54) som partiets ordførerkandidat til kommunevalget 2023.

- Vi er veldig glade for at May Britt har takket ja til å toppe Malvik Senterparti sin kommunevalgliste, og vi er stolte av å presentere henne som partiets ordførerkandidat for Senterpartiet i Malvik sier Leder av nominasjonskomiteen Knut Røflo

May Britt Kjelsaas har gjort seg svært positivt bemerket som aktiv deltaker i lokalpolitikken etter at hun første gang ble valgt inn i kommunestyret i 2019. Hun er nå leder av utvalg for helse og velferd i Malvik kommune og lokallagsleder i Malvik Senterparti. May Britt Kjelsaas er utdanna biolog med ferskvannsøkologi som spesialfelt. Likevel er det medisin og helse hun steller med i yrkeslivet. Nå som seniorrådgiver og fagkoordinator i Helse Midt-Norge. May Britt bor på Vikhammer sammen med mann og to ungdommer.

- Å bli innstilt som ordførerkandidat for Malvik Senterparti er en stor tillitserklæring, sier Kjelsaas. Blir jeg valgt av nominasjonsmøtet er motivasjonen stor til å kjempe for et godt valgresultat og størst mulig innflytelse for Senterpartiets politikk i Malvik, sier May Britt Melandsø Kjeldsaas

Av Senterpartiets nåværende seks kommunestyrerepresentanter har alle, unntatt varaordfører Sveian, sagt seg interessert i å fortsette i kommunepolitikken. Disse vil helt klart bli å finne på listen over kandidater når nominasjonskomiteen er ferdig med sitt arbeid.

Så langt har nominasjonskomiteen besluttet at de ønsker å innstille nåværende gruppeleder Ketil Sivertsen til andreplassen på lista. Med topp-duoen klar vil nominasjonskomiteen bruke litt mer tid på å rekruttere nye kandidater før komiteens forslag til endelig liste med rekkefølge for de øvrige kandidatene er klar.

Nominasjonskomiteen består av Knut Røflo (leder) Torkel Ystgaard. Aslaug Rustad og Ole Herman Sveian.