Per-Asbjørn gjenvalgt som leder

Fylkesårsmøte - et møte for fremtiden

Ida Cathrine Nilsen, Fylkessekretær

58 senterpartister fra HELE Vestfold var samlet på Scandic Havna for å avholde fylkesårsmøte denne helgen. Det ble et minnerikt fylkesårsmøte!

Fredag 1.mars var det klart for årets største samling av senterpartister i Vestfold. Dagen startet med enkel servering og innlosjering på hotellet for de nesten 60 deltakerne på årets fylkesårsmøte.

Fylkesleder Per-Asbjørn Andvik, stortingsrepresentant Kathrine Kleveland og forsknings- og høyere utdanningsminister Oddmund Hoel var på plass da klokken slo 15.30. Det resulterte i spennende innledninger og mye engasjement i generaldebatten. Det er tydelig at Vestfold mener mye og har mange gode saker frem mot valget i 2025!

Etter møte var det klart for både quiz og aperitiff før middagen ble servert. Etter en deilig middag med forrett, hovedrett og en deilig dessert fikk Ada Arnstad æren av å takke for maten. Det ble en herlig tale med mye latter.

Lørdag var det klart for resolusjonsdebatt. Det ble en debatt med mye engasjement og resulterte i at 6 resolusjoner ble til 5. En av dem ble oversendt til styret på grunn av stor uenighet i salen. Det er gøy med mye engasjement!

Daniel Hatland er en anerkjent foredragsholder som hele sitt voksne liv har arbeidet for å motvirke utenforskap og rasisme. Det ble et foredrag som satte spor i forsamlingen. Hans egne opplevelser og unike evne til å formidle var med på å sette preg på foredraget.

Lagbygger Karl Kristian Langeland innledet gruppearbeidet om "prosjekt 25". Det er vårt prosjekt frem mot valget og gruppearbeidet resulterte i mange gode forslag som skal oversendes programkomiteen i Senterpartiet!

Styreleder i Studieforbundet Kathrine Kleveland minnet oss på hvor viktig studiearbeid er, og hvor innbringende det er for lokallagene.

Elisabeth Irgens Hokstad orienterte om fylkestingsgruppas arbeid og la frem en god og solid rapport. Hun oppfordret samtidig alle lokallagene om å ta kontakt med henne eller Per-Asbjørn Andvik dersom de hadde aktuelle saker som angår fylket.

Per-Asbjørn Anvik ble gjenvalgt som fylkesleder til stor glede for laget!

Årets fylkesårsmøte har gitt inspirasjon, motivasjon og lyst til å fortsette det viktige arbeidet i kommunene, på fylket og på Stortinget.