Vestfold

Aktuelt i Vestfold

Følg oss på Facebook
Fargespill, integrering og frivillighet

Innvandringen har gjort Norge til et mer mangfoldig og åpent samfunn, Senterpartiet vil i bidra til at vi skal bli enda bedre!

Derfor skal det blant annet innføres bedre og mer langsiktige økonomiske støtte for kommuner som bosetter flyktninger med særlige behov. Slik sikrer vi at alle som har fått oppholdstillatelse, blir bosatt så fort som mulig.

Kathrines rapport fra Løvebakken

Snart er det jul, og her på Stortinget er det store juletreet pyntet i vandrehallen. Det er et stort og fyldig grantre som blant annet er pyntet med kjempestore røde kuler, samt kongekroner og riksløven. Men på gulvet er det merket påminnelser om å holde en meters avstand, og i stortingssalen sitter vi med munnbind og har pleksiglass mellom oss. Det er litt trist med en ny annerledes jul, men det er nødvendig og viktig at vi alle tar ansvar.

Kraftkrevende datalagringssentraler

Etableringen av Googles datalagringsanlegg i Skien vil få ringvirkninger for strøm for hele vår region mener varaordføreren i Tønsberg.

- Det planlagte datalagringsanlegget i Skien vil kreve like mye strøm som byene Skien, Porsgrunn, Larvik og Sandefjord bruker til sammen skriver han i sitt innlegg.

En ny og mer rettferdig kurs for Norge

Budsjettet som Senterpartiet har vært med å forhandle fram vil gi mindre geografiske og økonomiske forskjeller. Det skal folk merke der de bor.
Kommunene får mer penger, så folk i hele landet kan få bedre tjenester.

Sjømat er miljømat!

- Uavhengig av parti, uavhengig av hva dine hjertesaker er, sjømatnæringen er en næring som vi alle bør stå opp for mener Tobias Rosendahl Bech (21) fra Færder som er aktivt med i Vestfold og Telemark Senterungdom.

Co2-avgiften svekker norsk verdiskaping!

Kystfiskerne langs norskekysten melder om dårligere lønnsomhet og svekket konkurranseevne på grunn av økende avgiftstrykk, meddelte fisker og senterungdomsmedlem fra Færder Sp, Tobias Rosendahl Bech, i sitt innlegg på Senterungdommens landsmøte i helga.

Resolusjonen i sin helhet som ble vedtatt, spilt inn fra Vestfold og Telemark Senterungdom, kan du lese i sin helhet her:

Kathrine rapporterer fra Løvebakken

Kathrine Kleveland er godt i gang med å gjøre seg kjent i gangene i Stortingsbygget, sette seg inn i sakene til kommunal- og forvaltningskomiteen som hun er medlem i.

Det er bare å ønske seg besøk av vår storingsreprsentant, og Kathrine har allerede vært på flere ulike oppdrag i Vestfold. Det aller første var hos Larvik Senterparti med bl.a. innlegg av næringssjefen

Flere jordmødre på sykehus og i kommunene

5. mai er jordmødrenes dag og jeg ønsker å gratulere alle jordmødre der ute så mye med dagen. Som trebarnsmor har jeg opplevd hvor viktig jordmødre var for meg både på sykehus og helsestasjon, og har stor respekt og heier ivrig på denne viktige yrkesgruppen, skriver Kathrine Kleveland.

For dårlig betalt for å lage maten vår

Staten sitt tilbud til bøndene er altfor dårlig. Skal man lykkes med å tette inntektsgapet og skape framtidstro og optimisme i en av de viktigste næringene her i landet må det mere penger på bordet, sier Kathrine Kleveland, førstekandidat for Senterpartiet i Vestfold.

En kampdag og festdag som markerer fellesskap

1.mai er en både en kampdag og en festdag som markerer felleskap. En dag for likestilling, likeverd og solidaritet – og en påminnelse på det internasjonalt ansvar vi skal ta.