Anne-Marthe Finsveen Sandberg ny fylkessekretær i Hedmark Sp

Anne-Marthe Finsveen Sandberg (24) fra Gjøvik er tilsatt som ny fylkessekretær i Hedmark Senterparti. Hun kommer fra en stilling som dommermedarbeider i Norges Håndballforbund og starter i jobben i dag. Ut februar neste år vil hun arbeide sammen med avtroppende fylkessekretær i Hedmark Senterparti Ole Mathias Rønaasen.

- Jobben som fylkessekretær i Hedmark Senterparti appellerer til meg fordi jeg har stor interesse for politikken og verdiene Senterpartiet står for. Jeg deler de samme verdiene for felleskapet og naturen. For meg så har Senterpartiet alltid vært de som har størst fokus på en harmonisk samfunnsutvikling hvor individer og menneskeverdet skal være i fokus, sier Sandberg

Anne-Marthe Finsveen Sandberg har utdanning i service og samferdsel fra videregående skole og som advokatsekretær ved Treider Fagskoler. - I advokatsekretærutdanningen læres man opp til administrative stillinger innenfor de fleste bransjer og det er i tillegg et stort juridisk fokus, sier Sandberg. Hun har både hatt praksis og arbeid som advokatsekretær etter endt utdanning.

Sandberg har spilt håndball siden hun var 7 år, og blant annet spilt i 1. divisjon og deltatt på landslagssamlinger. Som dommermedarbeider i Håndballforbundet har hun arbeidet med et bredt spekter av oppgaver, blant annet oppfølging og samhandling med klubber samt organisering og tilrettelegging av dommerkurs.