Geir Indrefjord ny finanspolitisk rådgiver i Sps stortingsgruppe

Geir Indrefjord (28) er ansatt som finanspolitisk rådgiver i Senterpartiets stortingsgruppe og tiltrer stillinga i januar.

Indrefjord kommer opprinnelig fra Rogaland og gjennomfører for tiden masterutdanning (siviløkonomstudiet) ved Norges handelshøyskole og profesjonsutdanning i medisin ved Universitetet i Bergen.

- Vi er svært godt fornøyd med å ha fått Geir med på laget i stortingssekretariatet og ser frem til at han skal starte som finanspolitisk rådgiver i starten av januar. Det er en sjeldent godt utdannet og erfaren finanspolitisk rådgiver Senterpartiets stortingsgruppe nå har ansatt, sier Sigbjørn Gjelsvik, sekretariatsleder i partiets stortingsgruppe.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben og ser fram til å jobbe med ett av landets mest solide politiske miljøer, sier Indrefjord. – Norge er nå inne i en krevende økonomisk situasjon, og i tråd med Senterpartiets lange styringstradisjoner er det naturlig at partiet tar en ledende rolle i arbeidet med å sikre velferden på kort og lang sikt.

Fra tidligere har Indrefjord bl.a. bachelorgrader i generell psykologi, historie, sosialantropologi og språk- og samfunnsfag. Han har dessuten studert finans ved London School of Economics, mikroøkonomi ved University of Oxford og petroleumsøkonomi ved MGIMO i Moskva.

Indrefjord har tjenestegjort i to kontingenter som militærtolk for Forsvaret i Afghanistan, og han har gjennom flere år jobbet som boredekksarbeider for KCA Deutag i Nordsjøen. Han har vært praksiskandidat som lærer ved flere skoler i Bergen og har hatt sommerjobb som pleiemedhjelper på sykehjem.

Indrefjord er for tiden leder av Hordaland Senterungdom.